چرا انگلیسی‌ها مرگ ملکه الیزابت را مهم جلوه دادند؟

در ماجرای مرگ ملکه الیزابت، تشت رسوایی چنان از لب بام افتاده که برای فارسی‌زبانانی که در معرض حملات متعدد بی‌بی‌سی به افکار و باورهای خود بوده‌اند، سوژه‌ای برای خنده ساخته است. نمونه‌ها هم یکی دو تا نیست
تصویر چرا انگلیسی‌ها مرگ ملکه الیزابت را مهم جلوه دادند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: در ماجرای مرگ ملکه الیزابت، تشت رسوایی چنان از لب بام افتاده که برای فارسی‌زبانانی که در معرض حملات متعدد بی‌بی‌سی به افکار و باورهای خود بوده‌اند، سوژه‌ای برای خنده ساخته است. نمونه‌ها هم یکی دو تا نیست.

سال‌هاست که یکی از راهبردهای اصلی مهم‌ترین رسانه جریان استکبار، «مرگ امر مقدس» است. می‌گویند هیچ‌چیز و هیچ‌کس مقدس نیست و عزاداری و سیاه‌پوشی بی‌معناست، حال‌آنکه در مرگ ملکه، دولت انگلیس ده روز عزای عمومی اعلام کرد، مجریان بی‌بی‌سی مشکی پوش شدند و ضایعه عظیم مرگ زن ۹۶ ساله‌ای را با روش‌های مختلف به سوگ نشستند! مرگی که به علت کهولت سن بود و طبیعتا نمی‌توانست پیام خاصی هم داشته باشد.

تقریبا تمام مفاهیمی که انگلیس و دولت‌های همسو با آن سال‌ها مدعی آن بوده‌اند، در ماجرای مرگ ملکه به‌شدت رسواشده‌اند. گردش مسئولان و منع بقای اشخاص در قدرت، مردم‌سالاری و ابتنای بر اصول عقلی، همه در جریان ملکه ذبح‌شده‌اند. حتی اصول اساسی سکولاریسم و اکثر مکاتب دست‌ساخته غرب ازجمله ماتریالیسم در مرگ ملکه مرده‌اند. باگذشت یک هفته از مرگ ملکه، هنوز انگلیس و کشورهای مشترک‌المنافع از عزای رسمی بیرون نیامده‌اند!

416670