محدودیت‌های مراسم تدفین ملکه شامل حال بایدن نمی‌شود

لندن از رهبران خارجی که در مراسم تدفین ملکه انگلیس شرکت می‌کنند خواسته از آوردن خودروی شخصی خودداری کنند، اما ظاهراً این محدودیت شامل حال رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌شود.

تصویر محدودیت‌های مراسم تدفین ملکه شامل حال بایدن نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه پولیتیکو گزارش داد که انگلیس از رهبران خارجی خواسته تا به جای جت‌های شخصی خود با پروازهای تجاری در مراسم تدفین ملکه حاضر شوند. لندن همچنین به دلایل امنیتی و با توجه به محدودیت‌های جاده‌ای، از این رهبران خواسته بود تا از آوردن خودروهای شخصی خودداری کرده و برای حضور در این مراسم از اتوبوس‌هایی که به همین منظور تعبیه‌ شده، استفاده کنند.

اما روزنامه تایمز لندن گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از این قاعده مستثنا بوده و می‌تواند خودروی شخصی زرهی‌اش را با خود به لندن ببرد. منابع دولتی انگلیس به روزنامه تایمز گفتند که به دلایل امنیتی، جو بایدن اجازه خواهد داشت تا با ماشین زرهی خود در مراسم حاضر شود.

سخنگوی لیز تراس، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که موارد اعلام شده از سوی لندن جنبه توصیه‌ای داشته و قوانین لازم الاجرا نیستند. این سخنگو گفت: هماهنگی‌ها پیرامون اقامت رهبران خارجی و اینکه آنها چطور سفر خواهند کرد، به شرایط فردی از جمله خطرات امنیتی بستگی خواهد داشت.

همچنین به گزارش هافینگتون پست، دفتر نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن در خصوص نحوه جابجایی و حمل و نقل در لندن حق انتخاب دارد یا خیر گفت: بله.

به گزارش تایمز برخی دیگر از رهبران جهان مانند امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هم احتمال دارد که خودروهای شخصی خود را ‌به لندن ببرند.

مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس در تاریخ هشتم سپتامبر در سن ۹۶ سالگی اعلام شد. او رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت را از آن خود کرد. پس از او، فرزند ارشدش چارلز به سلطنت رسید.

416609