همدست سارق خشن اتوبان نیایش دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری همدست سارق محکوم به قصاص اتوبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) خبر داد و گفت: متهم قصد فرار از کشور داشت که با تلاش کارآگاهان اداره هجدهم دستگیر شد.
تصویر همدست سارق خشن اتوبان نیایش دستگیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: مرداد سال جاری رسیدگی به پرونده سرقت به عنف از یک زن جوان در اتوبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) که انتشار فیلم آن موجب ناراحتی مردم شده بود، در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با اقدامات شبانه‌روزی در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به دستگیری سارق اصلی این پرونده شدند، افزود: سارق مذکور پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت به عنف از زن جوان در اتوبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) و صد فقره سرقت دیگر در سطح شهر تهران اعتراف و هویت همدست خود را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: پس از کشف دیگر جرائم این پرونده، متهم با صدور کیفرخواست به اتهام‌ محاربه در دادگاه عمومی و انقلاب تهران پای میز محاکمه ایستاد و به اعدام‌ محکوم شد.

وی عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه با روش‌های علمی کشف جرم، هویت و مخفیگاه یکی از همدستان متهم که در سرقت‌ها نقش مهمی را ایفا کرده بود در اطراف تهران شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با هماهنگی‌های لازم قضایی راهی مخفیگاه متهم شوند و در یک عملیات پیچیده وی را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم سرقت به‌عنف در سطح شهر تهران با همدستی فرد محکوم به قصاص اعتراف کرد، ادامه: متهم پس از دستگیر شدن همدستش توسط کارآگاهان قصد فرار را از کشور داشته که موفق نشده است‌.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی توسط مرجع قضایی، متهم برای کشف احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات ادامه دارد.

416593