خالق «ائو» به آرامگاه ابدی رفت

مراسم تشییع پیکر اصغر یوسفی‌نژاد، کارگران سینما از مقابل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به سمت وادی رحمت تبریز با حضور هنرمندان و همکاران وی برگزار شد.

تصویر خالق «ائو» به آرامگاه ابدی رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، صفیه اصلانی همسر مرحوم یوسفی نژاد در این مراسم، خواستار صدور مجوز اکران عمومی «قولچاق» آخرین اثر سینمایی ماندگار همسرش شد و گفت: تقاضا دارم اجازه دهند تا قولچاق دیده شود.

وی ادامه داد: اصغر «ائو» را خلق کرد همه در «ائو» زندگی کرده ایم اجازه دهید « قولچاق» دیده شود؛ اجازه دهید افکار اصغر دیده شود.

اصلانی افزود: از جوانان حمایت کنید؛ آنان که کارشان را عاشقانه دوست دارند اجازه دهید کار کنند. این ها عاشق اند.

وی در پایان تاکید کرد: من هم امروز با اصغر دفن می شوم ولی اجازه ندهید آثار اصغر نیز دفن شود.

این کارگردان سینما که بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود، پس از این‌که تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت اما روز گذشته، سه شنبه بیست و دوم شهریور ماه در یکی از بیمارستانهای تبریز از دنیا رفت.

فیلم «ائو» ساخته اصغر یوسفی نژاد در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر سه سیمرغ بهترین فیلم هیات داوری نت‌پک و جوایز بهترین فیلم و فیلم‌نامه بخش مسابقه بین‌الملل را دریافت کرده بود.

مرحوم اصغر یوسفی‌نژاد دانش‌آموخته رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما، کارگردان و فیلنامه‌نویس بنام تبریز بود که آثاری همچون «ائو»، «باران خانه‌ها را نمی‌شوید»، «قولچاق» و... را نویسندگی و کارگردانی کرده بود.

416574