«آلکاراس» نماینده سینمای اسپانیا در اسکار شد

«آلکاراس» برنده جایزه خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین، نماینده رسمی سینمای اسپانیا در اسکار ۲۰۲۳ شد.

تصویر «آلکاراس» نماینده سینمای اسپانیا در اسکار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اسکرین، توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا فیلم «آلکاراس» ساخته «کارلا سیمون» را در رقابت با دو فیلم قدرتمند دیگر شامل «لالایی» ساخته «آلودا رویز آزوآ» و «جانوران» به کارگرادانی «رودریگو سوروگوین» به عنوان نماینده اسپانیا در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب کردند.

این فیلم که کمپانی «Mk۲» پخش بین‌المللی آن را بر عهده دارد با توجه به کسب جایزه خرس طلایی بهترین فیلم از شانس‌های راهیابی به جمع نامزدهای نهایی اسکار بین‌المللی محسوب می‌شود.

این فیلم درباره خانواده‌ای از مزرعه‌دارن هلو در یک روستای کوچک کاتالونیا است که با مرگ صاحب ملک و تصمیم وارث مادام العمر او به فروش زمین، زندگی آنها دستخوش تغییر می‌شود.

«آلکاراس» نخستین فیلم ساخته «کارلا سیمون» کارگردان اسپانیایی پس از فیلم «تابستان ۱۹۹۳» در سال ۲۰۱۷ است.

سینمای اسپانیا چهار جایزه اسکار بین‌المللی (بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان) و ۱۶ نامزدی در این شاخه در کارنامه دارد و «درد و شکوه» ساخته «پدرو آلمودوار» آخرین فیلم اسپانیایی بود که در سال ۲۰۲۰ نامزد کسب این جایزه بود و «دریای درون» اثر «آلخاندرو آمنابار» نیز آخرین عنوان از سینمای اسپانیست که در سال ۲۰۰۵ این جایزه را از آن خود کرد.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

416568