مدیر عامل شرکت گاز استان فارس

آمادگی شرکت گاز برای بهینه سازی موتور خانه‌های تجاری و مسکونی

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس افزود: شرکت گاز استان فارس برای بهینه سازی موتور خانه‌های مجتمع مسکونی و تجاری آمادگی کامل دارد.
تصویر آمادگی شرکت گاز برای بهینه سازی موتور خانه‌های تجاری و مسکونی

شرمتبه گزارش سایت خبری پرسون از فارس علی‌ اکبر میدان‌شاهی گفت: شرکت گاز استان فارس برای بهینه سازی موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، تجاری و دولتی به صورت رایگان آمادگی دارد.
وی با اشاره به اینکه مصرف بهینه گاز نقش ارزنده ای در پاسداشت منابع انرژی، تحقق عدالت بین نسلی، صیانت از محیط زیست، کمک به اقتصاد خانوار و مدیریت سرانه مصرف در کشور دارد، اظهار داشت: در سال هزارو 400 اعتباری معادل 4 میلیارد تومان برای بهینه سازی موتورخانه‌ها اختصاص یافت و در سال جاری شاهد افزایش چشمگیر آن تا 17 میلیارد تومان هستیم و این حمایت‌ها نقش تاثیرگذاری در مصرف انرژی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس خاطر نشان کرد: در تابستان سال گذشته واحد بهینه سازی در شرکت گاز استان فارس تاسیس شده و طی سال جاری تعداد 960 واحد موتورخانه تحت عملیات بهینه سازی قرار گرفته است.

میدان‌شاهی تصریح کرد: در تداوم اقدامات پیشین، در سال جاری موفق به بهینه سازی 600 واحد موتورخانه شده و طبق برنامه زمان بندی به دنبال ارتقا این آمار به هزارو800 واحد هستیم.
این مقام مسئول با بیان این که عزم راسخی در شرکت گاز استان برای مدیریت مصرف وجود دارد، اظهار داشت: چنانچه میزان درخواست‌ها از سوی مشترکان برای اجرای عملیات بهینه سازی افزایش یابد، درصدد ارایه تقاضا برای افزایش اعتبارات هستیم.

میدان‌‌شاهی بیان داشت: حیطه بهینه سازی موتور خانه‌ها در سه حوزه عایق‌کاری دیگ آب گرم، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیر مغناطیسی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها و تحقیقات میدانی در بر دارنده این موضوع است که با بهینه سازی موتورخانه‌ها به میزان 10 الی بیست درصد از حجم گاز مصرفی کاسته خواهد شد و این امر نقش مهمی در سرانه مصرف انرژی و کمک به اقتصاد خانوار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: بر اساس تعریف شورای اقتصاد، هر پانصد متر مربع فضای گرمایشی به عنوان یک واحد موتورخانه محاسبه می شود و بر همین اساس مشترکان واجد شرایط بخش دولتی و خصوصی شرکت گاز استان فارس می‌توانند از طریق سامانه https://goc.nigc.ir نسبت به ثبت درخواست با ارایه شماره اشتراک و شماره تلفن همراه اقدام کرده و کارشناسان این مرکز نسبت به انجام مراحل قانونی اقدامات کنند.

میدان‌شاهی اضافه کرد: بهینه سازی مصرف گاز محدود به موتورخانه‌ها نیست و این شرکت حوزه‌های فرهنگ‌سازی و بهینه سازی مصرف گاز صنایع عمده و کوچک را هم در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اقدام به بازرسی از صنایع و تشویق متولیان به کاهش مصرف گاز نموده است.

این مسئول با ارایه توصیه‌های ایمنی افزود: مشترکان تحت هیچ شرایطی از فضای موتورخانه به عنوان انباری استفاده نکنند و ضمن بسته نگه‌داشتن درب موتورخانه، منافذ تهویه هوا را مورد بازرسی قرار دهند.

میدان‌شاهی ایراز داشت: تابلو برق، لامپ‌ها و سایر تاسیسات باید به صورت ادواری نظافت شده و هر یک از دیگ‌های موتورخانه دارای دودکش مستقل باشند.

416556