سامانه ناپایدار جوی پنج شنبه وارد استان خراسان رضوی می شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری، فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان آغاز می‌شود.
تصویر سامانه ناپایدار جوی پنج شنبه وارد استان خراسان رضوی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مرتضی اثمری افزود: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق به ویژه نواحی جنوب شرق استان، گاهی با وزش باد شدید توام با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان خراسان رضوی، افزایش ابرناکی در نواحی شمالی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز جو استان خراسان رضوی همچنان آرام است و آسمان در این استان اغلب صاف است که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

اثمری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۴ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز با پنج درجه افزایش دما به ۳۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد نیز با سه درجه افزایش دما به ۱۷ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی ادامه داد: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۳۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

ایرنا

416552

مطالب مرتبط