انتقاد برنده شیر طلا از خانواده «کلینتون»

«لورا پویترس» مستندساز آمریکایی از جشنواره‌های سینمایی «ونیز» و «تورنتو» برای نمایش مستندی خانواده «کلینتون» به شدت انتقاد کرد.

تصویر انتقاد برنده شیر طلا از خانواده «کلینتون»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، «لورا پویترس» چند روز پس از کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم «ونیز» با مستند «تمام زیبایی و خونریزی» برای نمایش این اثر جدید به جشنواره تورنتو کانادا رفته است.

این مستندساز در جشنواره تورنتو درباره مستند جدیدش که به جشنواره‌های تلوراید و نیویورک نیز دعوت شده و به زندگی عکاس و فعال سیاسی «نان گلدین» پرداخته گفت که خیلی فکر کرده که آیا از جشنواره‌های سینمایی که از او تقدیر کرده انتقاد کند یا خیر؟! اما روزنامه نگاران باید پرسش‌های اساسی و دشوار را مطرح کنند.

«پویترس» که در کنفرانس مستند جشنواره تورنتو صحبت می‌کرد ادامه داد: «هیچ چیز جدی‌تر از پیگرد قانونی جولیان آسانژ، تهدیدکننده متمم قانون اساسی آمریکا (درباره آزادی بیان و اعتقاد) و روزنامه‌نگاری جهانی نیست. بنیانگذار ویکی لیکس با خطر استرداد به ایالات متحده مواجه است، جایی که وی تحت قانون جاسوسی به دلیل نقشش در انتشار افشاگری در مورد جنایات جنگی ایالات متحده در افغانستان و عراق تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت».

این مستندساز برنده اسکار ادامه داد: «این به معنای واقعی کلمه مهم‌ترین مسئله‌ای است که روزنامه‌نگاری در سراسر جهان در حال حاضر با آن مواجه است و دیدن برخی از قدرتمندترین افراد جهان، مانند هیلاری کلینتون که روی فرش قرمز در ونیز و در تورنتو راه می‌روند و چیزی نمی‌گویند، نگران‌کننده است. نمایش آثار مستند خانواده کلینتون‌ها به معنای دخیل شدن در نوعی "ماست مالی" از جانب آنها است. هیلاری کلینتون فعالانه در جنگ‌ها و اشغال‌ عراق و افغانستان مشارکت داشت و حامی افزایش شمار نیروها در این کشورها بوده و واقعا ناراحت کننده است که همه اینها در حال فراموش شدن است و ما در حال ارائه یک پلتفرم به آنها هستیم».

«هیلاری کلنتون» به همراه دخترش «چلسی کلینتون» برای حمایت از مجموعه مستند جدیدشان با عنوان «Gutsy» محصول کمپانی اپل و همچنین مستند «در دستان او» که «کلینتون» تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته در جشنواره «ونیز» و «تورنتو» حضور یافته‌اند.

«پویترس» در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «سیتیزن فور» بر اساس زندگی «ادوارد اسنودن» کارمند سابق اداره اطلاعات مرکزی آمریکا موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند بلند شد.

416533