شمارش معکوس برای آغاز رقابت یزدانی و تیلور

مسابقات جهانی کشتی آزاد از فردا آغاز خواهد شد.
تصویر شمارش معکوس برای آغاز رقابت یزدانی و تیلور

به گزارش سایت خبری پرسون، مسابقات جهانی کشتی آزاد از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان در اوزان ۷۰ (امیرمحمد یزدانی)، ۷۹ (محمد نخودی)، ۸۶ (حسن یزدانی) و ۱۲۵ (امیرحسین زارع) روی تشک خواهند رفت. بعد از نتایج ضعیفی که کشتی فرنگی در این رقابت‌ها داشت حالا چشم علاقمندان به کشتی به آزادکاران است تا ببینند چطور کشتی‌گیران کام آنها را شیرین خواهند کرد.

محرومیت روس‌ها به کام کدام کشور می‌شود؟

کاروان کشتی آزاد کشورمان سال گذشته در مسابقاتی که به میزبانی نروژ برگزار شد با ۱۶۳ امتیاز بعد از روسیه و آمریکا در جایگاه سوم ایستاد. باتوجه به محرومیت روسیه از حضور در این مسابقات و غیبت مدعیان بزرگی همچون عبدالرشید سعداله‌یف و شاخیف، طبق پیش‌بینی اتحادیه جهانی جنگ قدرت بین ایران و آمریکاست.

هر ۲ کشور مدعیانی را راهی این مسابقات کرده‌اند که چند مدال جهانی و المپیک را در کارنامه دارند بنابراین هر مبارزه و مدالی برای کسب عنوان قهرمانی سرنوشت‌ساز خواهد بود. توماس گیلمان، جردن باروز، دیوید تیلور، کایل اسنایدر و ... از آمریکا، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، امیرحسین زارع و ... از ایران از مدعیان حاضر در این دوره از مسابقات هستند که با هر طلا کشورشان را یک گام به سکوی قهرمانی تیمی نزدیک می‌کنند.

مسابقاتی سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمان

در برخی اوزان از جمله ۸۶ کیلوگرم یعنی رقابت بین حسن یزدانی و دیوید تیلور برای خیلی از علاقمندان به کشتی اهمیت و جذابیت زیادی دارد. این ۲ کشتی‌گیر برای پنجمین بار مقابل هم قرار می‌گیرند و باید دید برنده راند پنجم‌ کدام کشتی‌گیر است؟ در آخرین مبارزه‌ای که یزدانی و تیلور در مسابقات سال گذشته داشتند، ملی‌پوش کشورمان توانست با غلبه بر حریف قدیمی خود، طلای جهان را کسب کند.

رقابت توماس گیلمان با علیرضا سرلک در ۵۷ کیلو و جردن باروز با محمد نخودی در ۷۹ کیلو نیز از دیگر رقابت‌های مهم خواهد بود که در تعیین قهرمان تاثیر زیادی خواهد داشت. در هر دو وزن برتری با نمایندگان آمریکا بوده است. جردن باروز چهره شناخته شده‌ای هم در ایران و هم در جهان است که این روزها با انتشار عکس‌ها و ویدئو‌های مختلف از تمریناتش گام دیگری برای طلای جهان برداشته است. وی در تمام طول دوران حرفه‌ای خود هر زمان با کشتی‌گیران ایرانی مبارزه کرده برنده میدان بوده اما امسال خیلی‌ها خوشبین هستند محمد نخودی طلسم را بشکند و باروز را شکست دهد.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: علیرضا سرلک
61 کیلوگرم: رضا اطری
65 کیلوگرم: رحمان عموزاد
70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی
74 کیلوگرم: یونس امامی
79 کیلوگرم: محمد نخودی
86 کیلوگرم: حسن یزدانی
92 کیلوگرم: کامران قاسم پور
97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان
125 کیلوگرم: امیرحسین زارع

منبع: فارس

416465