فرمانده صهیونیست:

ایران در تلاش است تا ما ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر وجود نداشته باشیم

فرمانده واحد ایران در ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایرانِ سال ۲۰۲۰ با ایرانِ سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۱۰ فرق دارد، گفت که ایران فعالانه در تلاش است تا اسرائیل ده، بیست یا سی سال دیگر وجود نداشته باشد.

تصویر ایران در تلاش است تا ما ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر وجود نداشته باشیم

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس واحد ایران در ارتش رژیم صهیونیستی که نام کامل او در رسانه‌های عبری فاش نمی‌شود و تنها با حرف «د» به او اشاره می‌شود، در اظهاراتی درباره قدرت نظامی ایران هشدار داد.

بنابر گزارش امروز (سه‌شنبه) روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» به نقل از روزنامه عبری «اسرائیل هیوم»، رئیس واحد ایران گفت: «ایران یک قدرت منطقه‌ای است که در مجاورت ما قد علم کرده است و تهدید اصلی علیه اسرائیل به شمار می‌آید. این کشور مفهوم امنیت اسرائیل را تا سالیان متمادی به چالش می‌کشد.»

وی ادامه داد: «این مسئله مستلزم آمادگی مناسب ما، بهره‌برداری از منابع و توجه [به این خطر] است. چنانچه این موضوع را جدی نگیریم، ممکن است بیدار شویم و شاهد تحولاتی باشیم که در آن زمان مناسب برای آن آماده نشدیم.»

این فرمانده صهیونیست تأکید کرد:‌ «ایران چالشی است که در دهه‌های آینده همراه ما خواهد بود و شدت آن افزایش خواهد یافت. ایرانِ سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۱۰ کاملا با ایران سال ۲۰۲۰ فرق دارد. این مسئله مستلزم اقدامی مناسب از جانب و پیش از هر چیز ایجاد یک سازمان برای سامان‌دهی افکار و ایجاد مفاهیمی است که می‌توان بر پایه‌ آن‌ها برنامه‌ریزی عملیاتی و قدرت‌سازی کرد و اصلاحات لازم را انجام داد.»

او همچنین گفت: «چالشی که ما شاهد آن هستیم‌، برای پیشبرد [امور] چالشی بزرگ است. این چالش تا جایی افزایش خواهد یافت که مستلزم آمادگی ما در بلندمدت با بودجه و زیرساخت متناسب با حجم این چالش خواهد بود.»

رئیس واحد ایران اضافه کرد: «ایران در چند سطح ما را به چالش می‌کشد؛ اول در تلاش‌ برای انرژی هسته‌ای؛ دوم با بازوهایی که در تلاش برای استقرار در اطراف ما هستند؛ چه حزب‌الله لبنان یا تمایل به تثبیت حضور این جنبش در لبنان یا حمایت از شبه‌نظامیان شیعی در عراق و یمن و یا [جنبش] جهاد اسلامی در غزه. و سوم اینکه ایران بزرگترین و خطرناک‌ترین صادرکننده اسلحه، توانمندی‌های [نظامی] ، ابزارها و فناوری به تمامی دشمنان ماست.»

وی در ادامه اشاره کرد: «زمانی که تمامی این مؤلفه‌ها برای شکل‌دهی چالشی که ایران علیه ما ایجاد کرده، در یک تصویر جمع می‌شوند، این چالش ما را ملزم می‌کند با جدیت تمام برای آن آماده شویم و قطعاً زمانی که با این واقعیت همراه باشد که ایران وجود ما را انکار می‌کند و فعالانه در تلاش است تا ده یا بیست سال یا سی سال دیگر ما اینجا نباشیم.»

او همچنین گفت که ایران همواره در میدان حضور داشته؛ اما این تهدید تاکنون در این سطح نبوده؛ به‌نحوی که ایران در زمینه توانمندی‌های نظامی‌اش جهشی چشمگیر داشته است.

این فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: «در سال ۲۰۰۰، احتمال آسیب رساندن به ما از جانب ایران وجود نداشت. در سال ۲۰۱۰ این کشور از چندصد موشک غیرنقطه‌زن برخوردار شد. اما شما امروز به زرادخانه آن‌ها بنگرید، تعداد موشک‌های نقطه‌زن آن‌ها و اینکه چگونه آن‌ها دشمنان ما را مسلح می‌کنند، می‌بینید. این ایران کاملا فرق کرده است.»

وی در بخش پایانی اظهارات خود تأکید کرد: « [مسئله] هسته‌ای طبیعتا تهدید اصلی است؛ اما در کنار آن یک تهدید دیگر در سطحی که ما پیشتر شاهد آن نبودیم، رشد می‌کند؛ تهدیدی که در سال‌های آینده بیشتر هم خواهد شد. این مستلزم آن است که ما آماده باشیم و به‌شکلی متفاوت با آن تعامل کنیم.»

416407