جزییات ثبت نام و پذیرش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه قم

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم گفت: پذیرش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه قم در مقاطع مختلف به صورت غیرحضوری خواهد بود.
تصویر جزییات ثبت نام و پذیرش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه قم

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمود محمودی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم بیان کرد: در خصوص بحث مربوط به ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود، دانشگاه طبق روال سال های قبل در سه مقطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی در سال ١۴٠١ پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نتایج پذیرش دانشجویان از طرف سازمان سنجش برای این سه مقطع در زمان های مختلف، تا به امروز نتیجه آزمون دکتری اعلام‌شده و ثبت‌نام آنها انجام شده است. همچنین اسامی پذیرفته‌شدگان کارشناسی‌ارشد نیز اعلام شده و ثبت‌نام آن‌ها در حال انجام است.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم افزود: مطلب مهم قابل‌ذکر این است که خوشبختانه با انجام ثبت نام و پذیرش به صورت الکترونیکی و ارسال گواهی فارغ التحصیلی از طریق پست، کلیه فرآیندهای آموزشی در دانشگاه‌ قم از ابتدا تا انتها به‌صورت سیستمی است، گفتنی است که ابتدای فرآیندهای آموزشی بحث ثبت‌نام دانشجویان است.

محمودی گفت: در این زمینه از سه سامانه‌ که عبارتند از سامانه مربوط به احراز هویت دانشجویان به‌جهت عدم نیاز به دریافت کپی مدارک از دانشجویان، سامانه مربوط به نظام‌وظیفه جهت اخذ و تأیید معافیت تحصیلی توسط مراجع ذی‌صلاح و همچنین سامانه‌ای جهت اخذ تأییدیه تحصیلی مقاطع قبلی دانشجویان استفاده می‌شود. همچنین این امکان فراهم‌شده تا فرم‌هایی که در گذشته دانشجو باید چاپ، تکمیل و بارگذاری میکرد به‌صورت سیستمی اطلاعات لازم را در سیستم درج کند.

وی اضافه کرد: بنابراین کلیه مراحل ثبت‌نام و پذیرش به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود تنها چیزی که نیاز است تا به‌صورت فیزیکی از دانشجویان تحویل گرفته شود اصل مدارک مقاطع قبلی تحصیل دانشجویان است که در این زمینه و نحوی ارائه آنها اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه قم به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان، از حدود ۳ سال پیش موضوع سیستمی کردن فرایندهای آموزش شروع و در چند مرحله تکمیل و اکنون به‌صورت سیستمی انجام میشود همچنین این آمادگی را دارد که این علم و تجربه را به سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان منتقل کند.

محمودی بیان کرد: با توجه به این امر که حدود دو سال امکان مراجعه دانشجویان به محیط دانشگاه فراهم نبود و ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام شد، این تجربه را تکمیل و اقدام به پذیرش و ثبت‌نام غیر حضوری نمود، البته برنامه استقبال از دانشجویان جدید برگزار خواهد شد و جلساتی در این زمینه در حال انجام است تا استقبال شایسته از دانشجویان به عمل آید، این مراسم در هفته دوم یا سوم مهرماه و با توجه به زمان اعلام نتایج مقطع کارشناسی برگزار خواهد شد که اطلاعات مورد نیاز این امر در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: درحال‌حاضر دانشگاه و عوامل دانشگاهی منتظر اعلام نتایج آزمون دانشجویان کارشناسی و معرفی آنان به دانشگاه هستند تا بتوانند مراحل ثبت‌نام و پذیرش این دانشجویان را نیز به انجام رسانند.

محمودی ادامه داد: بحث مربوط به نحوه برگزاری کلاس دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی در چند جلسه شورای آموزشی دانشگاه و همچنین در هیئت‌رئیسه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تاکید وزارت علوم مبنی‌بر حضوری بودن کلاس‌ها نهایتا در شورای آموزشی دانشگاه به این صورت مصوب شد که تحصیل دانشجویان در دانشگاه قم به‌صورت کاملاً حضوری خواهد بود بنابراین طبق تقویم آموزشی که اطلاع‌رسانی شد انتخاب واحدها در طی هفته جاری درحال انجام است و از هفته آینده کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: نکته دیگر این است که این مسئله تماماً حضوری بودن کلاس‌ها، شامل آن دسته از دانشجویانی که تحصیلاتشان به‌صورت مجازی است نمی‌شود اما باقی دانشجویان دوره تحصیلی خود را به‌صورت تماماً حضوری خواهند گذراند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم در پایان یادآور شد: در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌ها پیش بینی های لازم بعمل امده و انشالله دانشکده‌ها آمادگی لازم برای آموزش حضوری دانشجویان را دارا هستند.

منبع: ایسنا

416333