این ساعت‌ هوشمند، جان شما را نجات می‌دهد

سری جدید ساعت های هوشمند اپل با ویژگش های منحصر به فرد عرضه شده است.
تصویر این ساعت‌ هوشمند، جان شما را نجات می‌دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، این ساعت هوشمند دارای فناوری بالا می‌تواند شما در خطرناک‌ترین وضعیت‌ها حفظ کند. این هفته از سه نوع ساعت جدید در رویداد اپل در کنار گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو، رونمایی شد. از جمله این ساعت‌ها می‌توان به سری ۸ ساعت‌های اپل اشاره کرد. اپل یک ویژگی واقعا استثنایی را در مدل‌های ساعت جدید خود به نام «تشخیص تصادف» گنجانده است.
در سری ساعت‌ هوشمند جدید اپل، یک الگوریتم ویژه ایجاد شده که داده‌ها را از حسگرهای مختلف - شتاب‌سنج، فشارسنج، جی پی اس، میکروفون و سایر حسگرها جذب می‌کند. بنابراین می‌توان از این داده‌ها برای تشخیص اینکه فرد دارنده ساعت دچار تصادف شدید شده، استفاده کرد.

عملکرد ساعت بدین‌گونه است که در یک رویداد بسیار ناگوار که شخصی دچار تصادف شدید با اتومبیل خود می‌شود، ساعت هوشمند اپل، از کاربر خود می‌خواهد ضربه بزند تا با خدمات اضطراری تماس بگیرد یا پاپ‌آپ گزینه تماس اضطراری را لغو کند. اگر فرد دارنده ساعت، پس از یک شمارش معکوس ۱۰ ثانیه ای پاسخگو نباشد، پروتکل اضطراری برای هماهناگی جهت نجات این فرد شروع می‌شود. با روشن شدن این پروتکل، مکان دستگاه و همچنین مخاطب استفاده کننده از خدمات اضطراری به اشتراک گذاشته می شود. اگر شما یک گوشی آیفون هم همراه خود داشته باشید، تشخیص مکان وقوع حادثه ساده تر خواهد بود، زیرا از این طریق داده‌های بیشتری ارائه می‌شود.

اپل واچ اولترا جدید دارای ویژگی‌های اضافی است، این ساعت یک برنامه قطب نما داخلی دارد که ویژگی‌های خاصی به نام نقاط بین راه (Waypoints)و بک ترک (Backtrack) را فعال می‌کند. با استفاده از گزینه «ویپوینتز» هنگام پیاده‌روی در فضای باز، می توانید با ساعت خود نقاط بین راه را ثبت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید محل استراحت و کمپ محل اقامت خود، تابلوی راهنمایی یا یک منبع آب را با استفاده از این گزینه را در مسیر یاب ساعت خود علامت‌گذاری کنید.

در هر نقطه‌ای گم شدید، می‌توانید از گزینه «بک ترک» (همراه با GPS) استفاده کنید، این یک ابزار جهت یاب خاص است که به شما کمک می کند تا مسیر خود را دوباره دنبال کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص اپل واچ اولترا، آژیر اضطراری این ساعت هوشمند است. اپل یک بلندگو (اسپیکر) قدرتمند در کناره ساعت اولترا تعبیه کرده است. هنگامی که آن را فعال می‌کنید، یک آژیر بلند ۸۶ دسی بلی منتشر می کند. بر اساس گفته کارشناسان اپل می‌توان صدای این آژیر را از فاصله 250 متر نیز شنید.

منبع: همشهری آنلاین

416164