رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

رفت و آمد در مرزها بدون فشردگی و استرس در حال انجام است

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص وضعیت فعلی رفت و آمد زائران اربعین در مرز ها توضیح داد.
تصویر رفت و آمد در مرزها بدون فشردگی و استرس در حال انجام است

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار مجید میراحمدی، با بیان اینکه آغاز بازگشت زائران به کشور به ما کمک می کند که در پایان اربعین با ازدحام چند میلیونی مواجه نباشیم، افزود: از همین جا بار دیگر به زائران تاکید می‌کنیم که قبل از روز اربعین به کشور بازگردند و طول سفر خود به عراق را کوتاه کنند.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در پیک اول تردد زائران به عراق مشکلاتی به وجود آمد و تناسبی بین جمعیت مراجعه کننده به مرزها و میزان آمادگی عراق برای پذیرش زائران وجود نداشت و همچنین در زمینه حمل و نقل زوار با مشکلاتی رو به رو شدیم، تصریح کرد: ما از مردم خواستیم که برای مدتی به مرزها مراجعه نکنند در اینجا لازم می دانم که از آنها به خاطر این همکاری تشکر کنم، اکنون شرایط بهتر شده و زوار از طریق اتوبوس به مرزها منتقل می شوتد تا از آنجا شرایط برای تردد آنها به عراق فراهم شود.

این مقام مسئول در وزارت کشور گفت: اکنون تمام تلاش ما این است برگشت زائران مدیریت شود تا در این زمینه کمترین مشکل را داشته باشیم.

وی ادامه داد : به دلیل گرمی هوا، ازدحام جمعیت و شرایطی که در عراق وجود دارد از جمله قطعی برق، از مردم می خواهیم تا آنجا که ممکن است سفر خود را به بعد موکول کند به خصوص افراد کهنسال و یا کسانی که قصد دارند در سفر به عراق جهت زیارت کودکان خردسال همراه خود ببرند.

میر احمدی در پایان گفت در اینجا لازم می دانم که از همکاری و همراهی کشور و مردم عراق جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی باردیگر تشکر و قدردانی کنم.

منبع: ایسنا

416017