افزایش تولید نفت در دولت سیزدهم

شرکت بریتیش پترولیوم از توقف روند نزولی تولید نفت ایران با روی کار آمدن دولت سیزدهم خبر داده و اعلام کرده تولید نفت خام و میعانات گازی ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۶.۱ درصدی به ۳.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید.
تصویر افزایش تولید نفت در دولت سیزدهم

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم هفتاد و یکمین گزارش سالانه خود موسوم به‌مرور آماری انرژی جهان ۲۰۲۲ را به‌تازگی منتشر کرده است. این گزارش از معتبرترین گزارش‌های بخش انرژی جهان است که از دهه ۱۹۶۰ و به‌طور سالانه توسط این شرکت منتشر می‌شود.

بریتیش پترولیوم در گزارش جدید خود از افزایش ۱۶.۱ درصدی تولید نفت خام و میعانات گازی ایران در سال ۲۰۲۱ و با وجود تداوم تحریم‌های آمریکا خبر داده است.
این گزارش تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۰ را ۲.۷۳ میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود اما در سال ۲۰۲۱ از تولید روزانه ۳.۱۷ میلیون بشکه‌ای نفت ایران خبر داده است که نسبت به سال قبل از آن ۴۴۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.
از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ در نتیجه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تولید نفت ایران همواره روندی نزولی را طی کرده و از ۴.۴۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ به ۴.۲۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ و ۳.۰۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ و همچنین ۲.۷۳ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود.

افزایش تولید نفت در دولت سیزدهم به روایت خارجی‌ها

توقف روند نزولی تولید نفت ایران پس از ۳ سال و افزایش ۱۶.۱ درصدی آن طی سال ۲۰۲۱ علی‌رغم حفظ تحریم‌ها در حالی بوده است که دولت سیزدهم در ایران طی این سال روی کار آمده است.

416007