اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرستان‌های استان تهران

استاندار تهران از اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، پیشوا، ورامین، قرچک و اسلامشهر خبر داد.

تصویر اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرستان‌های استان تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن منصوری در جلسه ستاد مسکن که با حضور فرمانداران، شهرداران و روسای دستگاه ها برگزار شد، با اشاره به تقسیم کار قبلی مبنی بر پذیرش تعهد اجرای مسکن توسط شهرداران اظهار داشت: مقرر شده بود شهرداران اراضی مناسب را به ستاد مسکن استان ارجاع دهند، البته قدری از برنامه زمانبندی عقب هستیم که تسریع این مسئله مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری ها تعهد کرده بودند برای ۱۳۰ هزار واحد کارسازی انجام دهند که در فاز اول ۵۵ هزار واحد در دستورکار قرار گرفته، زمین ها شناسایی شده و فرآیند اجرایی باید تسریع شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کلید حل مشکل مسکن در استان تهران، زمین است، عنوان کرد: به لحاظ اراضی مشکلات مختلفی داشتیم با این حال در این جلسه برای چند زمین بزرگ به مساحت بیش از ۳ هزار هکتار در شهرستان های دماوند، فیروزکوه، پیشوا، ورامین، قرچک و اسلامشهر تصمیم گیری شد تا فرآیند اجرایی آن پیگیری شود.

منصوری با بیان اینکه مقرر شد با توجه به نیاز غرب استان در اسرع وقت، اراضی پیشنهاد شود، گفت: با توجه به تمرکز ساخت و سازها در شهرهای جدید در مورد الحاق اراضی به دو شهر پرند و پردیس تصمیم گرفته شده تا به حل مشکلات کمک کند.

وی ادامه داد: برخی موارد بالادستی از جمله سیاست گذاری در حوزه راه و شهرسازی مثل سیاست های ثبت نامی نیاز به بازنگری دارد که مقرر شد این مسئله طی جلسه با وزیر راه و شهرسازی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

استاندار تهران در مورد مشکلات ثبت نام تصریح کرد: بین افرادی که ثبت نام می کنند تا رسیدن به مرحله واریز وجه ریزش زیادی وجود دارد که بخشی به سبب قید و بندهای ثبت نام است، در حالی که باید گزینه های مختلف پیش روی شهروندان قرار گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: به فرمانداران و شهرداران تاکید شد تا جلسات را به صورت مستمر برگزار کنند تا تعهد ۶۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن در استان تهران طی ۴ سال محقق شود.

415975