استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:

توسعه طرح های مرتبط با قطعات خودرو در الویت قرار دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد طرحهای توسعه ای با محور قطعات خودرو در این استان مورد تاکید است، زیرا صنعتی حفظ می‌شود که بتواند رشد کند و خود را توسعه دهد.
تصویر توسعه طرح های مرتبط با قطعات خودرو در الویت قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه و در حاشیه بازدید از چند شرکت صنعتی در حاشیه شهر مشهد افزود: مهمترین تضمین برای حفظ رشد شرکت‌ها، برنامه تولیدی است و به همین دلیل نیاز است تا این برنامه ها بر اساس فعالیتهای دانش‌بنیان ایجاد شود تا در نهایت منجر به جهش اقتصادی نیز شود.

نظری با اشاره به اهمیت ساخت قطعات خودرو در استان خراسان رضوی بیان کرد: قطعه‌سازی با توجه به حجم بالای مورد نیاز، دارای اهمیت زیادی است تا صنعت خودروسازی در استان پیشرفت بیشتری پیدا کند.

وی افزود: امروز سعی شد تا از چند شرکت مختلف قطعه‌سازی خودرو بازدید شود تا ضمن بررسی وضعیت فعلی آنها، در جریان طرح ها و برنامه‌های توسعه و گسترش آنها قرار گیریم و برای حل مشکلات آنها در قالب ستاد تسهیل و یا استفاده از شیوه های دیگر، قابلیت تصمیم‌گیری برای کاهش مشکلات وجود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در مسیر گسترش فعالیت ها، فراز و نشیب هایی وجود دارد که با همدلی و همکاری باید موانع موجود را کاهش داد، این در حالی است که تلاش ما نیز بر گسترش صنایع مادر و پیشران بر اساس نیاز استان است، زیرا نهایت این موضوع موجب افزایش، ارزش افزوده در سطح استان خراسان رضوی خواهد شد.

نظری در ابتدا از شرکت قطعات اتومبیل ایران که یکی از مجموعه‌های وابسته به ایران خودرو است، دیدن کرد.

این شرکت که از سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، امکان تولید ۹۰۰ هزار دست انواع قطعات موتوری " اکسس و پولوس" مربوط به تمام خودروهای ایران خودرو را با اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در مشهد به صورت مونتاژ قطعه فراهم کرده است.

همچنین استاندار خراسان رضوی از گروه صنعتی پارت لاستیک که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است، بازدید کرد.

این شرکت از سال ۱۳۶۹ در تامین قطعات خودرو فعالیت خود را توسعه داد و توانست شرکت رینگ مشهد را از سال ۱۳۹۶ در اختیار خود قرار دهد.

رینگ سازی مشهد تنها تولید کننده رینگ خودرو های سنگین در کشور است . همچنین تولید ۷۰ هزار دستگاه، رام جعبه دنده خودرو، در سال در این شرکت انجام می‌شود و قرار است طرح توسعه تولید رینگ فولادی خودروی سواری بر اساس طراحی آلومینیوم در دست ساخت و تولید قرار گیرد.

نظری همچنین از شرکت سازه های هیدرولیک که تولید کننده انواع پمپ هیدرولیک فرمان خودرو را در دستور کار دارد، بازدید کرد.

این شرکت فعالیت خود را از سال ۷۹ آغاز کرد و محصولات مختلف مربوط به شرکت های مختلف خودروسازی را تولید می‌کند.

در حال حاضر سالانه بیش از یک و نیم میلیون محصول مختلف خودرویی در این شرکت تولید می شود و در صورت راه اندازی خطوط توسعه دیگر این واحد صنعتی، ظرفیت اشتغال آن از ۷۰۰ نفر به 2 برابر اشتغال مستقیم تبدیل خواهد شد.

ایرنا--

415948