زائران به مرزها نیایند/عراقیها امکان ارایه خدمات در مرز را ندارند

وزیر کشور از مردم درخواست کرد برای عبور به عتبات به مرزها مراجعه نکنند چرا که مسئولان عراقی امکان انتقال و سرویس دهی باین حجم از زائر را در مرزها ندارند.

تصویر زائران به مرزها نیایند/عراقیها امکان ارایه خدمات در مرز را ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه مرزها شب گذشته بسته شده است گفت: در حال حاضر در پایانه مهران هستم و در اینجا تعدادی از زائرانی عازم کربلا هستند که از روز گذشته در مرز بودند و در حال انتقال هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه دیروز و شب گذشته حجم بسیار زیادی از مردم به مرز آمده بودند و دوستان عراقی ظرفیت لازم برای عبور آنها از مرز را ندارند به همین دلیل پشت گیت ها معطل ماندند و اذیت شدند. به همین دلیل مرزها تا زمانی که عراقی‌ها بتوانند سرعت لازم برای سرویس دهی به زائران و انتقال آنها با اتوبوس را داشته باشند بسته شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر هوا بسیار گرم است گفت: صلاح نیست تجمعات زیادی در مرزها داشته باشیم و نگران سلامت مردم هستیم به همین دلیل افرادی که از مبدا هنوز حرکت نکرده اند راه نیفتند چون ازدحام زیاد است.

وحیدی گفت: اگر توانستیم به طور مناسبی افراد را از مرز عبور دهیم و عراقی‌ها نیز توانستند به سرعت آنها را آن سوی مرز با اتوبوس عبور دهند در این صورت مجدداً مرزها را باز و به مردم اعلام می‌کنیم که مرز باز شده است.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر مردمی که در ایلام و در مرز هستند عبور داده می‌شوند و باز توجه به اینکه گرما زیاد است حتماً بچه‌های کوچک و سالمندان حضور نداشته باشند چرا که در حال حاضر حتی جوانان هم به دلیل گرمای زیادی دچار مشکل می‌شوند.

وی تاکید کرد: با پلیس هماهنگی‌های لازم انجام شده و در همه نقاط و راه‌ها به مردم تذکر داده می‌شود و آنهایی که خارج از استان‌های مرزی در تردد هستند کنترل کنند تا دیگر راه را ادامه ندهند. چرا که در استان‌های مرزی عبور خیلی کند است و باید در ترافیک زیادی بمانند.

وحیدی با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها مانند نیروی انتظامی، استانداری و هلال احمر بسیج هستند گفت: جمعیت بسیار فراوانی در استان‌های مرزی وجود دارد. به مجرد اینکه دوستان عراقی برای سرویس دهی آماده شدند به مردم اعلام می‌کنیم اما تا آن زمان به مرزها مراجعه نکنند. چرا که به جاده‌های قفل شده برخورد کرده و اذیت خواهند شد و ما شرمنده آنها خواهیم شد به همین دلیل می‌خواهیم که نیایند.

415488