طالبان با یک شرکت اماراتی قرارداد امضاء کرد

مقامات طالبان امروز با یک شرکت اماراتی به منظور توسعه خدمات هوایی در افغانستان قرارداد امضاء کردند.
تصویر طالبان با یک شرکت اماراتی قرارداد امضاء کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، طالبان امروز پنجشنبه قراردادی را با یک شرکت اماراتی برای توسعه تسهیلات هوایی به ویژه در فرودگاه بین المللی کابل امضا کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، قرارداد مذکور میان وزارت «حمل و نقل و هوانوردی» دولت موقت طالبان و شرکت «گاک» متعلق به امارات متحده عربی با حضور عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌ وزیر طالبان امضا شد.

انعام‌الله سمنگانی از سخنگویان طالبان در این باره گفت که این شرکت اماراتی طی ۶ ماه خدمات راهنمایی هوایی را مطابق با معیارهای بین‌ المللی در فرودگاه کابل فعال خواهد کرد و طی ۲ ماه آینده برخی از شرکت‌ های هواپیمایی از جمله «فلای دبی»، «ترکیش ایرلاینز» و «امارات» پروازهای خود را به افغانستان ازسر خواهند گرفت.

چند ماه قبل نیز طالبان خبر داده بود که قرارداد تنظیم و مدیریت ۳ فرودگاه افغانستان را با همین شرکت اماراتی امضاء کرده است.

پس از سقوط کابل در ۱۵ آگوست سال گذشته میلادی و خروج غیرمسئولانه نیروهای اشغالگر غربی به سرکردگی تروریست های آمریکائی از افغانستان، بیشتر خدمات اساسی فرودگاه کابل از کار افتاد و شمار پروازها به افغانستان به شدت محدود شد.

طی ماه‌ های اخیر حکومت طالبان در تلاش برای فعال سازی دوباره فرودگاه‌ های بین المللی این کشور بود و چندین دور گفتگوهای مقام‌ های طالبان با قطر و ترکیه در مورد مدیریت فرودگاه‌ های بین المللی افغانستان انجام شده است.

415470