واکنش نماینده ایران به مطالبه آژانس برای اجرای پروتکل الحاقی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای موافقتنامه پادمان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گزارش جدید آژانس در حقیقت به‌روزرسانی آژانس در مورد موضوعات باقی مانده پادمانی است که از نظر مدیر کل هنوز بسته نشده‌ ان
تصویر واکنش نماینده ایران به مطالبه آژانس برای اجرای پروتکل الحاقی

به گزارش سایت خبری پرسون، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای موافقتنامه پادمان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گزارش جدید آژانس در حقیقت به‌روزرسانی آژانس در مورد موضوعات باقی مانده پادمانی است که از نظر مدیر کل هنوز بسته نشده‌ اند.

محسن نذیری اصل که به تازگی به عنوان نماینده ایران در اژانس منصوب شده است، در ادامه با تأکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره بر همکاری و تعامل با آژانس مبتنی بوده است، افزود: از طرف مقابل انتظار می رود تا بی توجه به فشارهای سیاسی و سوالات برآمده از شیطنت آفرینی طرف های ثالثی که عضو هیچ سازوکار پادمانی آژانس نیستند و میزبان ده ها کلاهک هسته ای هستند، به وظیفه ذاتی خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس طی قطعنامه شورای حکام در سال ۲۰۱۵ بسته شده است، افزود: سه ادعای پادمانی غیر مهم آژانس نیز مربوط به حدود دو دهه قبل است که با این حال، ایران تاکنون تعاملات مناسب و سازنده ای را با آژانس و با هدف حل و فصل این آنها به عمل آورده است.

نماینده ایران همچنین ضمن تأکید بر اینکه آژانس باید استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری خود را حفظ کند، افزود: اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر این سازمان و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، بطور جدی پرهیز کنند.

نذیری اصل همچنین درخصوص گزارش برجام تاکید کرد: گزارش آژانس نیز در این خصوص، یکسویه و جانبدارانه است. مدیرکل بجای قدردانی از حسن نیت ایران در اجرای موقت پروتکل الحاقی در قالب برجام و اجرای داوطلبانه آن از سوی کشورمان برای بیش از یک سال بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، آن را به عنوان یک مطالبه از سوی آژانس مطرح و برجسته کرده است.

415448