اجرای نمایش آئینی " شمشیر ها " در پردیس تئاتر تهران

بمناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی، نمایش آئینی " شمشیر ها " به همت موسسه فرهنگی رسارسانه و با حمایت انجمن روابط عمومی ایران به نویسندگی صادق شمسایی و کارگردانی امیر حسین غفاری از 15 لغایت 29 شهریور ماه جاری در پردیس تئاتر تهران (خاوران ) به روی صحنه رفته است.
تصویر اجرای نمایش آئینی " شمشیر ها " در پردیس تئاتر تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر توحید علیخانلو ، تهیه کننده و مجری طرح با بیان این مطلب افزود: "شمشیر ها" یک تئاتر کلاسیک و یک نمایش آئینی جذابی است که به مناسبت ایام محرم و صفر آماده اجرا شده و داستان آدمهایی را روایت می کند که در دوراهی حق و باطل دچار تردید شده و همین تردیدها مسیر تاریخ را به گونه ای دیگر رقم می زند.

رئیس هیات مدیره موسسه رسارسانه افزود: شمشیر ها روایت آهنگری نصرانی ست که در کوفه به شمشیرسازی شهرت دارد و هانی بن عروه به او سفارش شمشیر می دهد اما پس از شهادت مسلم اوضاع کوفه تغییر می کند و ماجراهایی در بازار آهنگران کوفه رقم می خورد.

وی افزود: " شمعون " آهنگر نصرانی عاشق دختری بنام حنانه دختر اسید بن مالک یکی یزیدیان واقعه عاشورا بوده که بدلیل عشق و دلدادگی به علی بن ابیطالب و ابا عبدالله الحسین علیه السلام از" حنانه " عشق زمینی خود دست کشیده و دردفاع از آل الله ایثارگری و فداکاری کرده و دراین راه همه مصائب ، گرفتاریها و شکنجه ها را به جان میخرد.

دکتر علیخانلو با بیان اینکه ، نمایش شمشیرها با بهره گیرى از قریب به 50 نفر از چهره هاى نامدار هنر نمایش تهیه و تولید شده است تصریح کرد: تعدادی از بازیگران مشهور و حرفه ای که در سریال ها و فیلم های فاخر ازجمله سریال " مختارنامه " هنرنمایی کردند دراین نمایش نیز ایفای نقش کرده اند.

مجری طرح این نمایش آئینی در ادامه گفت : به منظور ترویج شعائر حسینى و حمایت از هنرمندانى که در عرصه هنر فاخر مذهبى فعالیت مى نمایند از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت میکنیم که در این رویداد فرهنگى – مذهبی فاخر و شاخص مشارکت نمایند .

وی تاکید کرد: در آستانه اربعین حسینی با توجه به استقبال پرشور شهروندان از این نمایش آئینی و بدلیل محدودیت ظرفیت سالن درخواست میشود ، وزارتخانه ها ، سازمان ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی جهت هماهنگی حضور و بهره مندی بهتر پرسنل و خانواده آنها برای یک شب اجرای اختصاصی و یا تهیه بلیط گروهیبا این شماره 09304720618 تماس گرفته یا برای رزرو جا پیامک بزنند.

415446