پیشنهاد عجیب فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ

گفته می شود مسئولان ایرانی به اسکوچیچ پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را داده اند.
تصویر پیشنهاد عجیب فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ

به گزارش سایت خبری پرسون، با برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و بازگشت مهدی تاج به صندلی ریاست حالا همه منتظر تعیین وضعیت نیمکت تیم ملی هستند. مهدی تاج در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی اخیرش گفت که در صورت انتخاب، کارلوس کی‌روش را برمی‌گرداند و مربی پرتغالی هم با انتشار ویدیویی از رختکن تیم ملی برای بازگشت چراغ سبز نشان داد.

البته تاج بعد از انتخاب به عنوان رئیس جدید در این باره صحبتی نکرد. محمدرضا ساکت، عضو جدید هیأت رئیسه فدراسیون و چهره نزدیک به تاج هم گفت: «اجازه بدهید این مسائل در زمان خودش بررسی شود. هیچ اطلاعی از سابقه این ماجرا ندارم.» تنها مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول تاج که رابطه نزدیکی با مربی پرتغالی دارد، توضیحات بیشتری داد: در مورد کی‌روش پیشنهادات در هیأت رئیسه فدراسیون بررسی می‌شوند. هرچه از برگزاری انتخابات گذشت، شایعه بازگشت کی‌روش به تیم ملی هم جدی تر شد و آخرین خبرها حکایت از توافق قطعی تاج با سرمربی پرتغالی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد. صبح سه شنبه جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و برخلاف صحبت‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال، موضوع اصلی این جلسه بحث بازگشت کیروش بود.

۲ ساعت راجب کی‌روش بحث شد

برخلاف اعلام احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه اسکوچیچ به کارش ادامه خواهد داد و صحبتی در خصوص بازگشت کی‌روش نشده، موضوع اصلی جلسه صبح سه شنبه برکناری دراگان و بازگشت کی‌روش بود و چیزی حدود ۲ ساعت از زمان جلسه به این موضوع اختصاص داشت.

به جز دو نفر بقیه موافق کی‌روش بودند

نکته جالب اینجا بود که تقریبا همه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال موافق برکناری اسکوچیچ بودند و دوست داشتند این اتفاق رخ دهد. تنها میرشاد ماجدی که از قبل موضع قطعی خود را اعلام کرده بود و یک عضو دیگر، تمامی اعضا راضی به برکناری اسکوچیچ شدند و مشکلی هم با بازگشت کی‌روش ندارند.

تاج به اعضای هیئت رئیسه: با اسکوچیچ در جام جهانی موفق نمی‌شویم

تاج که از مدت‌ها قبل وعده داده بود در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، کی‌روش را برمی‌گرداند، خطاب به اعضای هیئت رئیسه فدراسیون گفت: به نظرم اسکوچیچ توانایی مدیریت تیم ملی را در جام جهانی نخواهد داشت و با او به جایی نخواهیم رسید. تاج در ادامه هم گفت : این جام جهانی با دوره‌های قبل متفاوت است و با تیم‌هایی همگروه هستیم که برای کشور تقابل با آن‌ها بسیار مهم خواهد بود و دیدار مقابل انگلیس و آمریکا یک بازی معمولی نیست و کاملا با سایر دیدارها متفاوت خواهد بود. همین صحبت‌های تاج در راضی کردن اعضای هیئت رئیسه بی تاثیر نبوده و در نهایت هم با اکثریت آرا رای به برکناری اسکوچیچ داده شد.

چرا برکناری اسکوچیچ رسما اعلام نشد؟

اسکوچیچ به پایان راه خود با تیم ملی ایران رسیده و شانسی برای حضور در جام جهانی نخواهد داشت. اما چرا خبر برکناری اسکوچیچ رسما اعلام نشد؟

مهدی تاج از طریق نبی که ارتباط بسیار خوبی با کی‌روش دارد، صبح سه شنبه برای چندمین بار با کارلوس صحبت کرد و کی‌روش هم اعلام کرد تا شب جواب نهایی را خواهد داد. هرچند از قبل کی‌روش موافقت اولیه خود را با هدایت تیم ملی اعلام کرده بود، سه شنبه پاسخ نهایی خود را اعلام کرد و گفت حاضر به پذیرش سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی است. با این حال مذاکرات بر سر جزئیاتی مثل مدت و مبلغ قرارداد، چگونگی آماده سازی تیم ملی و برنامه ریزی‌های لازم و همچنین دستیارانی که قرار است با کی‌روش به ایران بیایند ادامه دارد. در واقع همه این مسائل باعث شد که خبر سرمربیگری کی‌روش به صورت رسمی اعلام نشود ولی به احتمال زیاد به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

قرارداد کی‌روش تا پایان جام جهانی است؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که طبق توافقات انجام شده بین تاج و کی‌روش ،قرارداد کارلوس تا پایان جام جهانی خواهد بود و در صورت رضایت طرفین این قرارداد تمدید خواهد شد.

استارت در اردوی اتریش

بعد از اعلام رسمی خبر سرمربیگری کارلوس کیروش این مربی کارهای اولیه مربوط به لیست دعوت شده‌ها و برنامه ریزی‌های لازم را انجام خواهد داد ولی استارت کار کی‌روش در اردوی اتریش خواهد بود. تیم ملی قرار است برای برگزاری اردویی چند روزه و برگزاری ۲ بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال ۲۷ شهریور راهی اتریش شود.

پیشنهاد عجیب و غریب فدراسیون به اسکوچیچ: سرمربی تیم ملی امید شو !

عجیب ترین بخش ماجرا اما به پیشنهاد جدید فدراسیون به دراگان اسکوچیچ بود. در همان جلسه هیئت رئیسه از طرف یکی از اعضا با اسکوچیچ تماس گرفته می‌شود و ضمن اعلام برکناری او، به اسکوچیچ پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را می‌دهند که در نوع خود بسیار عجیب و البته پیشنهادی تحقیر آمیز بود. دراگان هم که بسیار عصبانی به نظر می‌رسید، با پوزخند جواب عضو هیئت رئیسه را داد و با رد این پیشنهاد اعلام کرد که بهتر است به فکر فرد دیگری باشند. این درحالیست که تیم ملی امید سرمربی دارد و با این کار این احتمال جدایی مهدوی کیا هم قوت خواهد گرفت.

تاج: همه غرامت اسکوچیچ را می‌دهم

تاج و دوستانش در فدراسیون می‌خواهند با مذاکره و با پرداخت مبلغی اسکوچیچ را راضی به فسخ توافقی قراردادش کنند تا شکایتی دیگر فدراسیون و فوتبال ایران را تهدید نکند. با این حال تاج مدعی شد در صورتیکه اسکوچیچ و همکارانش راضی به توافق دوجانبه نشوند، کلیه ضرر و زیان آن‌ها را از طریق اسپانسر پرداخت خواهد کرد و این اطمینان را به اعضای هیئت رئیسه داد تا مشکل حقوقی دیگری برای فوتبال ایران به وجود نیاید.

شایعه؛ نکونام در تیم ملی، اسکوچیچ در فولاد!

بعد از قطعی شدن حضور کیروش و جدایی اسکوچیچ، یکی از رسانه‌ها از حضور جواد نکونام به عنوان دستیار کی‌روش در جام جهانی خبر داد. اتفاقی که با توجه به ارتباط خوب نکونام با کی‌روش و سابقه همکاری این دو بعید نیست محقق شود. این وسط رضایت باشگاه فولاد هم شرط است که مشخص نیست مدیران این باشگاه چه تصمیمی‌خواهند گرفت. همچنین از سه شنبه شب این شایعه در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید که در صورت حضور نکونام در تیم ملی، اسکوچیچ ممکن است به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شود و یا حتی نکونام به صورت همزمان در تیم ملی و فولاد کار کند. البته همه این اتفاقات در حد گمانه زنی است ولی طی روزهای آینده همه چیز در این رابطه مشخص خواهد شد.

منبع: خبرورزشی

415140