قیمت قطعی بلیت اربعین ۶ میلیون است

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در برنامه «تهران ۲۰» اقدامات شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات به زائران اربعین را تشریح کرد.

تصویر قیمت قطعی بلیت اربعین ۶ میلیون است

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی برنامه «تهران ۲۰» سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این برنامه درباره وضعیت سفرهای هوایی اربعین گفت: بخش عمده‌ای از پروازهای هوایی از شرکت شهر فرودگاهی امام آغاز میشود و زمان سفرهای اربعین از ۱۵ تا ۳۰ شهریور است؛ ترمینال پروازهای اربعین تغییر کرده و در سه روز اخیر، تعداد زائران فرودگاه امام چهار برابر کل فرودگاه‌های کشور بود و حدود ۱۱ هزار نفر را ورود و خروج دادیم.

وی افزود: برای اربعین ۱۲ شرکت هوایی داخلی و ۲ شرکت خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در شهر فرودگاهی امام ۶۵۰ پرواز برنامه ای و ۸۰۰ پرواز فوق العاده داریم. ۱۲۰۰ پرواز رفت قطعی است و روزانه بین ۴۰ تا ۵۵ پرواز انجام می‌شود‌. از تاریخ ۱۲ شهریور که تست گرم آغاز شده تا ۱۴ شهریور، ۴۸ پرواز رفت و برگشت صورت گرفته است.

چلندری درباره علت تغییر ترمینال توضیح داد: در سنوات قبل ترمینال سلام احداث شده بود تا بخشی از پروازها را به این ترمینال منتقل کنند اما این ترمینال بلااستفاده رها شده بود؛ در این دوره به دستور وزیر راه و شهرسازی، این ترمینال آماده سازی و زمان سفر حج افتتاح شد. با توجه به اینکه در فرودگاه امام ۲۳ ایرلاین خارجی فعالیت می کنند و به ۳۰ کشور پرواز انجام می‌شود، بعضا زائران و مسافران بر سر مسائل فرهنگی با هم اختلاف داشتند به همین دلیل ترمینال سلام با وسعت ۵۴ هزار متر مربع به پروازهای زیارتی اختصاص یافت.

وی در خصوص گرانی بلیت‌ها گفت: تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور این بود که سفر اربعین ارزان باشد؛ در قیمت ۶ میلیونی بلیت ما هزینه های فرودگاهی دا کاهش دادیم تا بازار سیاه به وجود نیاید و فروش بلیت در اختیار هر شرکت هواپیمایی بود. همچنین لازم به ذکر است که این قیمت از ۱۵ تا ۳۰ شهریور اعمال میشود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد درباره بررسی تاخیرات پروازها بیان کرد: تاخیر اجتناب‌ناپذیر است، اختلاف تاخیرات پروازهای ایران ۳۱ دقیقه بیشتر از کشورهایی است که تحریم ندارند. تاخیر ۶ عامل دارد که تعدادی به علت سوء مدیریت است.
در هر ۴ لاین یک هواپیما جایگزین شده، حدود ۲۰ موکب در فردوگاه مستقر شده و سپاه فرودگاه عمود صفر را از فرودگاه آغاز کرده است. تمام مدیران عامل ایرلاین ها لباس خادم می پوشند، صندلی استراحت برای زائران تعبیه شده و حداکثر تاخیر‌ها ۳ ساعت است.

وی یادآور شد: در صورت بروز تاخیر بیش از ۵ ساعت در پرواز، خدمات هتلی به زائر ارائه می‌شود و کلیه عتبات تا ۱۲ مهر معاف از پرداخت عوارض خروجی هستند.

415023