مغالطه‌ای به نام بمب هسته‌ای

قطعا طرح ادعای موهوم ساخت سلاح اتمی توسط ایران، به همان اندازه با اهداف جمهوری اسلامی و منافع ملی مغایرت دارد که مخالفت با حضور فعال و دفاع از عمق استراتژیک ایران در منطقه با مصالح عمومی کشور همخوانی ندارد.
تصویر مغالطه‌ای به نام بمب هسته‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون، روح‌الله جمعه‌ای در یادداشتی نوشت: تلاش ها برای احیای برجام در مذاکرات وین پس از یک سال و نیم به مراحل سرنوشت سازی رسیده است که حیات و ممات این توافق تاریخی را رقم خواهد زد.

در این میان عمده محور عبری- عربی و افراطیون داخلی در دو کشور ایران و آمریکا که عمده مخالفان احیای برجام می باشند که از سال ۲۰۱۵ و پس از امضای برجام به طرق مختلف تمام تلاش خود را معطوف به شکست کشاندن و آتش زدن این توافق تاریخی داشتند و نهایتا با تحریک و تصمیم دونالد ترامپ این توافق به نتایج مطلوب نرسید و آمریکا از برجام خارج شد. اما اقدام غیر متعهدانه آمریکا باعث نشد تا جمهوری اسلامی ایران احساسی و مطابق میل افراطیون اقدام به مقابله به مثل نماید و با تاکید مقام معظم رهبری در برجام باقی ماند تا پایبندی ایران به تعهداتش نیز پیوست در سند تاریخی برجام شود.

با روی کار آمدن جو بایدن و اعتراف به شکست فشار حداکثری دونالد ترامپ، آمریکا تمایل خود را برای بازگشت به برجام ابراز داشت، جمهوری اسلامی ایران نیز با لحاظ دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت سعی کرد تا مذاکرات را بر اساس کسب حداکثری منافع ملی پیش ببرد و با وجود فراز و نشیبها و انتقادات به برخی مواضع به ویژه در رویکردهای اولیه ضدبرجامی و هیجانی تیم مذاکراه کننده دولت سیزدهم، اما به تدریج این فضا به شرایط واقع گرایانه نزدیک شد و این روزها خبرها از عزم جدی دو طرف اصلی مذاکره یعنی ایران و آمریکا با وساطت اتحادیه اروپا برای حصول توافقی ولو تدریجی و گام به گام برای احیای برجام است. همگام با قوت گرفتن توافق، مخالفان احیای برجام هم از همه توان خود برای برهم زدن مذاکرات استفاده می کنند و یکی از این تلاشها طرح انحرافی و مغالطه ای خطرناک به نام تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای است.

در حالیکه مقام معظم رهبری بارها داشتن و استفاده از سلاح هسته ای را حرام شرعی و خط قرمز آرمانهای ایدئولوژیک انقلاب اسلامی مطرح کرده است اما عده ای با طرح ساخت سلاح هسته ای علاوه بر مستندسازی ادعای قدیمی و غیر واقعی صهیونیستها و مزدوران آنها مبنی بر اینکه هدف فعالیتهای هسته ای ایران تولید تسلیحات هسته ای است به پروژه ایران هراسی اسراییل در منطقه و جهان کمک می کنند که این اقدام برخلاف منافع ملی و مصالح انقلاب اسلامی است.

قطعا طرح ادعای موهوم ساخت سلاح اتمی توسط ایران، به همان اندازه با اهداف جمهوری اسلامی و منافع ملی مغایرت دارد که مخالفت با حضور فعال و دفاع از عمق استراتژیک ایران در منطقه با مصالح عمومی کشور همخوانی ندارد.

414675