طرح نهضت ملی مسکن با جدیت در البرز اجرایی می‌شود

استاندار البرز با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن با جدیت در استان اجرایی می‌شود، گفت: احیای بافت فرسوده از ظرفیت‌های تأمین مسکن در طرح دولت است.
تصویر طرح نهضت ملی مسکن با جدیت در البرز اجرایی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن تعاونی سازمان ملی استاندارد در کرج اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه مراحل ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در البرز روند مطلوب دارد، افزود: نهضت ملی مسکن پروژه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است که استان البرز نیز از این پروژه بهره‌مند شده و ما در این مسیر در قالب قرارگاه مسکن مسائل این حوزه را بررسی می‌کنیم.

عبداللهی بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت‌های قانونی برای اجرای طرح جهش مسکن و نهضت ملی مسکن در استان البرز تاکید کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت نخبگان و دانشگاه‌های استان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ضرورت دارد بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و تأکیدات ریاست جمهوری اقدامات انجام و گزارش ریز اقدامات صورت گرفته به صورت جامع ارائه شود که در این خصوص استان البرز جز استان‌های برتر است.

عبداللهی تاکید کرد: هماهنگی و تعامل و رفع موارد و مسائل بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن طی جلسات مستمر در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: احیای بافت فرسوده شهری یکی از ظرفیت‌های اصلی و کم هزینه برای تأمین مسکن در طرح ویژه دولت برای ایجاد واحدهای مسکونی است.

استاندار البرز اظهار داشت: در احیای بافت فرسوده، زمین متعلق به مردم است که در اختیار دستگاه سازنده قرار می‌گیرد و دولت تسهیل‌گری می‌کند.

وی افزود: مهمترین رویکرد اجرای نهضت ملی مسکن در استان، ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است.

عبداللهی با تاکید بر تشکیل تعاونی مسکن توسط ادارات استان افزود: تعاونی‌های مسکن ادارات و دستگاه‌ها باید تشکیل شوند و چنانچه موانعی هم دارند، نسبت به حل آنها اقدام نمایند.

414637