افزایش تعداد خادمین راهنما و امدادگر زائران اربعین

رییس سازمان حج و زیارت گفت: امداد گران و راهنمایان قوت قلب و آرامش خاطر زائران اربعین هستند.

تصویر افزایش تعداد خادمین راهنما و امدادگر زائران اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، سید صادق حسینی و جمعی از مسئولان معاونت عتبات عالیات و سازمان حج و زیارت امروز یکشنبه نخستین گروه کاروانهای خادمین راهنما و امداد گر ستاد اربعین حسینی شامل کارگزاران حج را بدرقه کردند و این عزیزان تهران را به مقصد عراق ترک کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بدرقه خادمین، اجر و پاداش این حضور را وصف ناشدنی دانست و تاکید کرد: خدمت به زوار عتبات عالیات و به ویژه اربعین حسینی توفیقی الهی محسوب می‌شود که همه باید قدردان این مهم باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان می‌باشد، تصریح کرد: در سنوات قبل تعداد خادمین امداد و راهنمایی به ۵۰ نفر می‌رسید که این تعداد امسال درنهایت به حدود ۵۷۰ نفر می‌رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در تمامی مسیرهای تردد زائران خادمین امداد و راهنمایی زائران حضوری پررنگ دارند گفت: حضور خادمین امداد و راهنمایی زائران قوت قلب و آرامش خاطر را منعکس می‌کند و موجبات آرامش بخشی و دلگرمی را پدید می‌آورد.

حسینی با بیان اینکه ۴ ایستگاه امداد و راهنمایی در کربلا ،۲ ایستگاه در نجف اشرف ،۱ ایستگاه سامرا، ۱ ایستگاه کاظمین و ۳۰ نقطه در مسیر راهپیمایی زائران در نظر گرفته شده است گفت: به غیر از این تعداد نیروهای بیمه نیز فعالانه حضور خواهند داشت و حتی ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز برای خدمت رسانی بهتر از سوی این عزیزان در نظر گرفته شده است.

حسینی همچنین به خادمین امداد و راهنمایی زائران توصیه کرد که به پرسش‌های کامل زائران و راهنمایی دقیق آنها بپردازند تا این احساس آرامش خاطر و دلگرمی بیشتر و بیشتر شود.

وی همچنین با بیان اینکه رونمایی از اپیلیکیشن موبایل زیارت که یک اپ کاربردی برای زائران اربعین محسوب می‌شود، صورت گرفته است گفت: به تمامی خادمین و زائران توصیه می‌شود که حتماً از این نرم افزار استفاده کنند زیرا خدمات کاربردی همانند یافتن فرد گمشده، آدرس مواکب، خدمات مواکب، برنامه‌های فرهنگی و …را در خود دارد.

414635