زائرین اربعین از تمامی مرزها برای خروج استفاده کنند

رئیس پلس راه راهور کشور گفت: زائرین اربعین حسینی از تمامی مرزها از جمله شلمچه، چذابه، خسروی برای خروج استفاده کنند و تنها مرز مهران را مد نظر قرار ندهند تا شاهد ترافیک سنگین نباشیم.
تصویر زائرین اربعین از تمامی مرزها برای خروج استفاده کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار حسن مؤمنی بعد از ظهر یکشنبه در سفر خود به شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهروندان فقط برای تردد به مرز مهران مراجعه نکنند، بیان کرد: کسانی که قصد خروج از مرز مهران را دارند باید شاهد ترافیک سنگین نیز باشند چون زیرساخت‌های این مرز گنجایش این همه زائر را ندارد و چون زیر ساخت‌های لازم در دیگر مرزها از جمله شلمچه، چذابه، خسروی و … مهیا است بهتر است زائران عزیز از آن مرزها نیز تردد داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان سفر خود را مدیریت کنند، گفت: زائران عزیز هرگز سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و امیدواریم این مدیریت موجب تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز راه‌بندان شود.

رئیس پلیس راه راهور کشور با بیان اینکه فارس به دلیل وجود ۲۱ هزار کیلومتر راه مواصلاتی، بیشترین کشته تصادفات در کشور دارد، ادامه داد: امیدواریم با مدیریت استاندار و همدلی خوبی که بین مسئولین این استان فراهم شده است شاهد کاهش تصادفات باشیم.

سردار مؤمنی تصریح کرد: از خانواده‌ها خواهش می‌کنیم حتماً در سفر و بازگشت از اربعین استراحت کافی داشته باشند و با آرامش رانندگی کنند تا ان‌شاالله به سلامت به مقصد خود مراجعه کنند و ما شاهد کاهش تصادفات در کشور باشیم.

وی افزود: متوسط سرعت در فارس از میانگین کشوری بیشتر است که نیاز است این استان به دوربین‌های سرعت سنج بیشتری مجهز شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات از ساعت‌های ۱۲ تا ۸ شب اتفاق می‌افتد، گفت: عامل ۸۲ درصد تصادفات سرعت غیر مجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی می‌باشد.

گفتنی است در پایان سردار مؤمنی از تلاش‌های صورت گرفته پلیس و مسئولان استان قارس در راستای فرهنگ سازی ترافیک تشکر کرد.

414616