کشف ۶۰۰میلیارد مواد اولیه پتروشیمی در ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف بیش از هزار تن مواد اولیه پتروشیمی و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

تصویر کشف ۶۰۰میلیارد مواد اولیه پتروشیمی در ری

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به دو مورد از مهمترین پرونده‌های فرماندهی انتظامی ری در روز گذشته گفت: پس از دریافت اخباری درباره دپو و جمع آوری مواد اولیه پتروشیمی در یک انبار کالا در اطراف کهریزک، بررسی موضوع در دستورکار تیم‌های عملیاتی حفاظت اطلاعات این فرماندهی و کلانتری کهریزک قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشان‌دهنده این بود که کالاهای دپو شده از راه قاچاق به کشور آمده‌اند و خارج از شبکه توزیع در این مکان جمع آوری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه هویت مالک انبار مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌ نتیجه تحقیقات صورت گرفته به مرجع قضایی ارائه شده و دستور بازرسی از این مکان و دستگیری متهم صادر شد.

جلیلیان با اشاره حضور ماموران در محل این انبار گفت: پس از بازدید ماموران پلیس از محل و در جریان بازرسی صورت‌گرفته هزار تن مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه از این مکان کشف شد. همچنین با دستور قضایی محل مورد نظر پلمب و مالک انبار برای گذراندن مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد. برآورد کارشناسان از ارزش‌ اموال مکشوفه، ۶۰۰ میلیارد ریال است.

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه با اشاره به کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق گفت: رصدهای اطلاعاتی منجر به کشف مقدار فراوانی سوخت و فرآورده‌های نفتی دپوشده در انبار متروکه‌ای در محدوده کهریزک شد. تحقیقات بیشتر مشخص کرد که این سوخت‌ها به صورت خارج از شبکه، توزیع شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی منجر به شناسایی محل دقیق انبار شد ماموران پلیس متوجه شدند که فردی این محل را به انبار دپو فرآورده‌های نفتی تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های قضائی در این زمینه انجام شد و روز گذشته ماموران تیم‌های عملیاتی حفاظت اطلاعات این فرماندهی و کلانتری کهریزک به محل اعزام شدند و در بازدید خود ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

جلیلیان اظهار کرد: یک متهم تا کنون دستگیر شده و با دستور قانونی انبار متروکه پلمب شده است. متهم نیز برای گذراندن مراحل قانونی به دادسرا منتقل شده است.

414614