جایزه امی به یک هنرمند پس از مرگش

چادویک بوزمن بازیگر فقید فیلم «پلنگ سیاه»‌ یک جایزه امی پس از درگذشتش دریافت کرد.
تصویر جایزه امی به یک هنرمند پس از مرگش

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، با اهدای جوایز امی خلاقانه ۲۰۲۲، برای صداپیشگی چادویک بوزمن در یک انیمیشن، جایزه امی به وی تعلق گرفت.

آکادمی تلویزیون آمریکا که جایزه امی را اهدا می‌کند برای صداپیشگی وی در نقش «تی‌چالا» در سریال انیمیشن «چه می شد اگر؟ …» از دیزنی پلاس و مارول، جایزه بهترین صداپیشگی سریال را به این بازیگر اهدا کرد.

این برنامه تقریباً یک سال پس از درگذشت بوزمن روی آنتن رفت.

بوزمن که آگوست ۲۰۲۰ به دلیل سرطان در ۴۳ سالگی ازدنیا رفت، برای نقش‌آفرینی در فیلم «پلنگ سیاه» مارول میراث ماندگاری از خود به جای گذاشت. قسمت دوم این فیلم با نام «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» نوامبر امسال راهی سینماها می‌شود.

فیلم «پلنگ سیاه» اولین فیلم ابرقهرمانی شد که نامزدی اسکار بهترین فیلم را کسب کرد و ۳ جایزه اسکار بهترین تولید، طراحی لباس و موسیقی متن را برد.

جسیکا والتر بازیگر فقید هم از نامزدهای این بخش جوایز امی بود که برای صداپیشگی در سریال انیمیشن «آرچر» نامزد شده بود. جولی اندروز، جفری رایت، استنلی توچی، موری ابراهام و مایا رودولف هم دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در جوایز امسال امی خلاقانه که صبح امروز (به وقت محلی دیشب آمریکا) برگزار شد باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا، هم برای روایتگری سریال مستند «پارک های ملی عالی ما» برنده جایزه امی شد. ادل هم از دیگر برندگان امی خلاقانه بود.

414596