فرمانده کل ارتش تشریح کرد:

ماجرای برخورد ناوشکن جماران با شناورهای آمریکایی

فرمانده کل ارتش گفت: به آمریکایی‌ها با واسطه اطلاع داده شد که شناورهای آنها در منطقه معین قرار دارد؛ هشدار داده شد که قوانین بین المللی را رعایت کنند.
تصویر ماجرای برخورد ناوشکن جماران با شناورهای آمریکایی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه دافوس ارتش در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در جهت تقویت ارتش در منطقه برای حفظ صلح و ثبات انجام شده است، گفت: یک سری از برنامه‌ها و اقدامات کارهایی است که معمولاً در زمین، دریا و هوا در بخش نیروی هوایی و پدافند دائماً در حال انجام است. همان گونه که مطلع هستید در بخش‌هایی از مرزهای شرقی کشور و مرزهای غربی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شمال غرب مستقر است.

وی افزود: ما دائماً به صورت ۲۴ ساعته در آسمان پرواز هواپیماهای نگهبانی را شاهد هستیم که دائماً در آسمان کشور در حال پرواز هستند. نیروی پدافند هوایی کشور در اقصی نقاط کشور دائماً در حال رصد آسمان است و اگر کوچک‌ترین ورودی غیر مجاز داشته باشند با آن ورودی برخورد و مواجه می‌شوند.
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در آب‌های آزاد در باب المندق، دریای سرخ، اقیانوس هند و دریای عمان وظیفه حفاظت و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران و باز نگه داشتن خطوط کشتیرانی و نفتکش‌ها را بر عهده دارد که هر از چند گاهی اخبار درگیری‌های آن را مشاهده و به سمع و نظر ملت ایران می‌رسد.
سرلشکر موسوی گفت: علاوه بر این برنامه‌های آموزشی، تدارکات آمادی، ذخایر در نقشه‌های تحقیقات برای اینکه بتوانیم همواره به روز باشیم و از تهدیدات دشمنان عقب نمانیم دائماً و پیوسته در حال انجام است و این اقدامات از امور دائمی است و بنا بر مقتضیات رزمایش‌هایی نیز برای پیاده کردن آنچه آموخته شده، تجهیزات جدید، روش‌های جدید و متناسب با تهدیدات جدید و رصد دشمنان انجام می‌شود تا بدانیم چگونه در مقابل آنها باید آماده باشیم.
منبع: ایسنا

414548