غرق‌ شدن ۴ کودک در ۳ شهر ایران

غرق‌شدگی همچنان قربانی می‌گیرد و در تازه‌ترین حوادث ۴کودک در ۳ حادثه مشابه در ساوه، کرج و رامسر به‌دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.
تصویر غرق‌ شدن ۴ کودک در ۳ شهر ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، ساعت ۱۲:۳۶ روز جمعه گذشته به مرکز اورژانس ساوه خبر رسید که ۲ کودک خردسال هنگام بازی در استخری که در یکی از روستاها قرار دارد، دچار حادثه شده‌اند. این استخر در مجاورت مرکز بهداشت روستای اوجان قرار داشت و آنطور که خبرهای اولیه نشان می‌داد، حادثه‌دیدگان ۲ پسربچه بودند.

هرچند امدادگران اورژانس در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند، اما نزدیکان ۲ کودک پیش از رسیدن اورژانس آنها را به بیمارستان مدرس ساوه منتقل کرده بودند.

بهرام صیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه در این‌باره به همشهری گفت: در فاصله کوتاهی پس از اعلام وقوع حادثه غرق‌شدگی ۲ پسر ۸ و ۱۰ ساله در استخر روستای اوجان، بلافاصله تیم‌های عملیاتی اورژانس آوه و عوارضی سلفچگان به محل حادثه اعزام شدند اما به‌دلیل شرایط پر استرس محل حادثه، افراد حاضر در صحنه ۲ کودک را با وسیله نقلیه شخصی به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل کرده بودند.

او درباره وضعیت حادثه‌دیدگان در بیمارستان گفت: در بیمارستان با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی هر دو کودک به زندگی بازگشتند اما وضعیت‌شان همچنان وخیم بود. در این شرایط آنها به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند و تلاش کادر پزشکی همچنان ادامه داشت تا اینکه در نهایت حدود ساعت ۲ بامداد شنبه ابتدا یکی از کودکان و در ادامه دومین کودک جان خود را از دست دادند.

مرگ تلخ کودک ۲ساله

دومین حادثه در منطقه کلاک کرج اتفاق افتاد و در جریان آن پسری ۲ساله در یک حوضچه غرق‌شد. این حادثه را نزدیکان این کودک به اورژانس و پلیس خبر دادند و آنها خود را به محل حادثه در منطقه کلاک رساندند.

سرهنگ علی قاسم پوربا، فرمانده انتظامی کرج گفت: این کودک در حوضچه منزلشان افتاده و غرق‌ شده بود که بلافاصله مأموران کلانتری ۴۰ جهان‌نما برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. او ادامه داد: در بررسی‌های اولیه معلوم شد که پسربچه ۲ ساله به‌دلیل غفلت والدینش وارد حوضچه شده و جانش را از دست داده است.

حادثه در رامسر

سومین حادثه که قربانی آن دختری خردسال بود، عصر روز جمعه گذشته در رامسر رخ داد. ماجرا از این قرار بود که این دختر برای تفریح وارد دریا شده اما به‌دلیل ناآشنایی با شنا غرق‌ شده بود. در این شرایط بود که جست‌وجوها برای یافتن پیکر بی‌جان او آغاز شد و پس از ساعتی غواصان هلال احمر توانستند جسد دختر نوجوان را از آب بیرون بکشند.

سرهنگ سیدجلیل نبوی، فرمانده انتظامی شهرستان رامسر با تأیید این خبر گفت: از گردشگران درخواست می‌شود هنگام حضور در مناطق ساحلی موارد ایمنی را رعایت و از شنا کردن در نقاط ممنوعه خودداری کنند. به گردشگران توصیه می‌شود برای شنا از طرح‌های سالم‌سازی‌ دریا که برای مسافران و شهروندان آماده شده، استفاده کنند.

414541