ماجرای «تغییر جنسیت» محمدرضا فروتن!

محمدرضا فروتن بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام نسبت به خبر تغییر جنسیتش واکنش نشان داد.
تصویر ماجرای «تغییر جنسیت» محمدرضا فروتن!

به گزارش سایت خبری پرسون، ۱۰ شهریور خبر تغییر جنسیت محمدرضا فروتن (بازیگر سینما و تلویزیون) در فضای مجازی بسیار جنجالی و پر سر و صدا شد و در تمام شبکه‌های اجتماعی بحث بسیار پرگفتگویی بود؛ چنان که در زیر آخرین پست اینستاگرامی صفحه فروتن (که مربوط به حدود ۲ ماه قبل بود) بیش از ۶۰ هزار کامنت نوشته شد.

برخی از این اقدام او دفاع کرده و او را بسیار شجاع دانستند که چنین تصمیمی گرفته است و حتی برخی گفتند «تغییر جنسیت» اصطلاح درستی نیست بلکه باید گفت «تطبیق جنسیت»؛ و البته متاسفانه کامنت‌هایی زیادی هم به دور از ادب، نزاکت یا اظهار نظر شخصی و… بیشتر به دنبال با مزه بودن، توهین، مسخره بازی و… بود.

بعد از چند ساعت محمدرضا فروتن امروز صبح با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خبری که شب گذشته در مورد من در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است دروغ و دور از حقیقت است.»

در زیر این پست تکذیب هم حدود ۲۰ هزار کامنت گذاشته شده، از انواع تمسخر و توهین گرفته تا توقعات بی‌جا و زیاده‌خواهانه مثل: «اگر راست میگی یه عکس از خودت استوری کن یا خودت رو نشون بده و…»

فارغ از صحت یا کذب این اتفاق اصلی‌ترین مسئله احترام به دیگری است. واقعا چرا و به چه حقی برخی افراد تا این حد از محمدرضا فروتن طلبکار هستند؟ چرا خود را محق می‌دانند تا از شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین مسائل زندگی او سوال بپرسند؟

چند نکته واقعا جای دقت دارد. ابتدا این که به فرض که فروتن چنین عملی هم انجام داده باشد، آیا مگر عملی غیر قانونی یا غیر شرعی کرده است؟ همه می‌دانیم که این اتفاق در کشور ما کاملا قانونی است و هر کسی که لازم بداند و مایل باشد مختار به چنین عملی است….

منبع: عصرایران

414463