مراقب کلاهبرداران اربعین باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در خصوص ترفند جدید کلاهبرداران در ایام اربعین حسینی هشدار داد.
تصویر مراقب کلاهبرداران اربعین باشید

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت،اظهار کرد: افراد سودجو ضمن تبلیغات دروغین در فضای‌مجازی مبنی بر فروش لوازم ارزان قیمت‌سفر، سفرهای ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق و ... با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام دهند و وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کنند و جهت پیشگیری از سرقت و یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام موردنیاز پیاده‌روی اربعین با کمترین‌قیمت و یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند، هموطنان باید دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌آگهی‌های دروغین را نخورند.

گودرزی با اشاره به متصور بودن افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف پلیس در فضای‌مجازی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای شهروندان در حوزه فضای‌سایبر و به تبع آن افزایش امنیت‌سایبری در راستای کاهش آمار جرائم‌سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: شهروندان می توانند جهت ارتقاء اطلاعات‌سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع‌رسانی نمایند.

414381