امیر عبداللهیان: به سرعت درحال آماده‌سازی پاسخ آمریکا هستیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
تصویر امیر عبداللهیان: به سرعت درحال آماده‌سازی پاسخ آمریکا هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، امیرعبداللهیان سیاست خارجی دولت دکتر رئیسی در اولویت بخشیدن به روابط با همسایگان را مورد تأکید قرار داد و با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات رو به رشد دو کشور(ایران و امارات)، حل و فصل برخی مشکلات کنسولی مربوط به ایرانیان در امارات از جمله مدارس ایرانی در آن کشور را خواستار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همتای اماراتی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم ها قرار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اهمیت روابط کشورش با ایران، بر آمادگی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین برگزاری نشست‌های اقتصادی و کنسولی دو جانبه تأکید کرد.

وی همچنین سلام‌های گرم شیخ محمد بن زائد، رییس دولت امارات را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان ابلاغ و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز سلام رییس جمهور کشورمان برای شیخ محمد بن زاید رئیس امارات را ابلاغ کرد.

414126