این مردم استحقاق خدمت بی منت را دارند

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مشکلات کارکنان دستگاه قضایی در تمام زیرمجموعه‌ها شناسایی شده و برای رفع آنها تلاش می‌شود، افزود:در طول یک سال گذشته، ستاد دستگاه قضایی تلاش بسیاری را برای رفع دغدغه‌های کارکنان این مجموعه به کار گرفته اما در مواردی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.
تصویر این مردم استحقاق خدمت بی منت را دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان یزد با بیان اینکه تحریم های ظالمانه، شیوع کرونا، برخی ضعف مدیریت ها و عقب ماندگی ها باعث ایجاد مشکلاتی برای گروه های مختلف مردم شده است، ادامه داد: این مردم استحقاق خدمت بی منت را دارند و مشکلات نباید در کار، قضاوت، اجرا، بازرسی و ارائه خدمت به مردم در تمام قسمت های مرتبط با قوه قضائیه، کوچکترین خدشه ای در خدمت رسانی ایجاد کند.

وی در خصوص برخی مشکلات شورای های حل اختلاف و همچنین نظریه های کارشناسی اظهار داشت: مجلس و قوه قضائیه پیگیر حل این مشکلات هستند ، در برخی پرونده ها، قاضی هیچ راهی جز توجه و استناد به نظر کارشناسی ندارد، طبیعی است که مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد.

محسنی اژه ای در ادامه، مردم یزد را مردمانی سختکوش، متدین، انقلابی و ولایی دانست و گفت: همکاران ما در دستگاه قضایی نیز از این ویژگی ها بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: یزد در سال های انقلاب همواره در بسیاری از امور پیشتاز بوده و یکی از مواردی که یزد و علمای بزرگ آن پیشتاز بودند، کمک رسانی به مردم در وقایعی نظیر سیل و زلزله بوده است و این استان در زمینه ارائه خدمات پزشکی دارای حسن شهرت است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: در مسیر نیل به اهداف انقلاب اسلامی سختی ها، شهادت‌ها و مرارت ها کشیده شد و استان یزد با حدود ۴ هزار شهید، ۹ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده از استان های تلاشگر برای رسیدن به مقصد اعلی انقلاب بوده است.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، وزیر دادگستری توضیحاتی درخصوص تدابیر قانونی اتخاذ شده برای ارتقاء وضعیت معیشتی و دریافتی کارکنان دستگاه قضایی ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این آیین با ارائه گزارشی گفت: دستگاه قضایی استان یزد با برنامه‌ریزی هدفمند و تعامل با بخش‌های مختلف فرهنگی ، توجه ویژه‌ای به حفظ سرمایه‌های اصیل فرهنگی اسلامی و ایرانی دارد؛ همچنین رفع موانع تولیدی از بنگاه‌های صنعتی را سنگر و فرصت عبادت دانسته و در این راستا اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

غلامعلی دهشیری همچنین گزارشی از اقدامات دستگاه قضایی استان و ضابطین آن در کشف ، دستگیری و مجازات بازدارنده متهمان جرائم مواد مخدر ارائه کرد.

در جریان این دیدار ، نماینده قضات استان یزد ، نماینده کارکنان قضایی استان، نماینده سازمان‌های تابعه قضایی یزد و نماینده اعضای شوراهای حل اختلاف این استان برخی مسائل این حوزه ها را تشریح کردند.

دیدار با اقشار مختلف مردمی، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان یزد، دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد است.

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به یزد، رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان یزد، ۲۰ مسئول ارشد قضایی، رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند؛ که هر کدام در راستای بررسی و رفع مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مردم استان یزد، برنامه‌های مختلف و متنوعی دارند؛ از جمله سفر به ۱۰ شهرستان‌ استان شامل «میبد»، «اردکان»، «بهاباد»، «مهریز»، «مروست»، «خاتم»، «بافق»، «تفت»، «ابرکوه» و «اشکذر»؛ دیدار با مردم و مراجعه‌کنندگان به دادگستری و رفع مسائل آنها در چارچوب ضوابط قانونی؛ بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و سازمان‌های تابعه؛ بازدید از دادسرا؛ بازدید از انبار اموال تملیکی استان؛ بازدید از زندان و کانون اصلاح و تربیت؛ افتتاح کارگاه بنیاد تعاون یزد و سایر برنامه‌های تنظیم شده در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم.

414037