لژیونر ایرانی قید جام جهانی را زد

کریم انصاری‌ فرد تصمیم عجیبی پیش از جام جهانی گرفت.
تصویر لژیونر ایرانی قید جام جهانی را زد

به گزارش سایت خبری پرسون، کریم انصاری‌ فرد که پیشنهادهای داخلی زیادی داشت، به‌جای بازگشت به لیگ برتر و جنگیدن برای حضور در تیم ملی و حتی به جای ماندن در فوتبال یونان و تلاش برای رسیدن به فرم خوب گذشته، راهی قبرس شد تا در یکی از توریستی‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا بازی کند؛ لیگی که نه دیده می‌شود، نه جدی گرفته می‌شود و نه اساسا لیگ مهمی است. حضور در تیمی که تا امروز هیچ‌کس در فوتبال ایران حتی اسمش را هم نشنیده بود، به‌خوبی می‌تواند دیدگاه کریم انصاری‌فرد نسبت به فوتبال بازی‌کردن در ۳۲ سالگی را نمایان کند. او بیشتر برای استراحت به قبرس می‌رود و ظاهرا حتی انگیزه‌ای هم ندارد که به‌عنوان یک بازیکن نیمکت‌نشین راهی جام‌جهانی شود. انصاری‌فرد همیشه فوتبالیست خوبی بوده و پتانسیل زیادی داشته اما مجموعه‌ای از انتخاب‌های بد، مسیرش را تغییر داده است. کار به جایی رسیده که حتی آ. ا.ک آتن در لیگ یونان، تمایلی به حفظ او ندارد و قبرس، به مقصد تازه‌اش در دنیای فوتبال تبدیل می‌شود.

بازگشت به پرسپولیس یا تراکتور، می‌توانست یک محک دوباره برای کریم باشد و او را در معرض یک چالش جدید قرار بدهد اما ظاهرا در شرایط فعلی تمرکز او بیشتر روی زندگی استوار شده است. شاید تصور کنید حضور باشگاه اومونیا در لیگ اروپا، فرصت خوبی برای کریم به‌حساب می‌آید اما این باشگاه تیم سیدچهارم آن گروه است و روبه‌روی تیم‌هایی مثل یونایتد، سوسیه‌داد و حتی شریف شانسی برای صعود ندارد. این فصل سردار آزمون و مهدی طارمی به همراه صادق محرمی در لیگ قهرمانان به میدان می‌روند و کریم باید تیمش را در لیگ اروپا همراهی کند.

کاپیتان سابق تیم ملی، در چند اردوی آخر تیم غایب بوده و البته نقش مؤثری در انتقادها علیه سرمربی تیم داشته است. شاید او غیبت احتمالی‌اش در جام‌جهانی را به همین اعتراض‌ها ربط بدهد اما در شرایط فعلی بعید به‌نظر می‌رسد که حتی کارلوس کی‌روش نیز حاضر به دعوت بازیکنی از لیگ قبرس به تیم ملی باشد. کریم تا همین اواخر، بازیکن بسیار مورد احترامی در اردوی تیم ملی بود. قبل از هر بازی برای بازیکنان تیم صحبت می‌کرد و به آنها روحیه می‌داد. ظاهرا حفظ این جایگاه اما برای او اصلا مهم نبوده است. اگر واقعا ماندن در تیم ملی برای او اهمیت داشت، لیگ قبرس به مقصد فعلی‌اش تبدیل نمی‌شد. او به‌عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم ملی، تصمیم ناامیدکننده‌ای گرفت. تصمیمی که حتی فرصت مبارزه برای رسیدن به جام‌جهانی را از او دریغ کرد.

منبع: همشهری

413996