گردشگری تایلند مجدد رونق گرفت

مقامات تایلند تمام محدودیت‌های دوران همه‌گیری را که تقریبا ۲ سال مانع گردشگری بود را لغو کردند.

تصویر گردشگری تایلند مجدد رونق گرفت

به گزارش پرسون، معاون سخنگوی دولت تایلند اعلام کرد انتظار می‌رود حدود ۷.۵ میلیون مسافر بین‌المللی بین جولای تا دسامبر به نقاط توریستی این کشور مانند بانکوک، فوکت و جزیره سامویی سفر کنند. این رقم ۱۸۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران در کل سال به ۱۰ میلیون نفر برسد.

تایلند مانند بسیاری از کشورهای متکی به گردشگری از افزایش تقاضای جهانی برای سفر سود می‌برد.

مقامات این کشور تمام محدودیت‌های دوران همه‌گیری را که تقریبا ۲ سال مانع گردشگری بود را لغو کردند.

بهبود بهتر از حد انتظار در صنعت گردشگری، بانک مرکزی و سایر سازمان‌های دولتی تایلند را بر آن داشته تا پیش‌بینی‌های خود ورود گردشگران را افزایش دهند.

افزایش ورود گردشگران به دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا کمک خواهد کرد تا از تورم بالای چند ساله و کاهش صادرات نجات یابد.

سخنگوی دولت تایلند عنوان کرد: مشوق‌ها و اقدامات دولتی بهبود صنعت گردشگری کشور را تسریع خواهد کرد؛ با این حال ادامه شیوع کووید، تنش اوکراین و روسیه و تورم به‌ عنوان موانع کلیدی برای بهبود گردشگری تایلند به‌شمار می‌آید.

بازگشت گردشگران همچنین به ثبت مشاغل جدید مرتبط با گردشگری کمک می‌کند. بر این اساس تقریبا ۵۵۰ کسب‌ و کار جدید در هفت ماه اول امسال به دنبال کسب مجوز بودند که ۱۶۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

دولت تایلند در اوایل ماه جاری اعلام کرد به گردشگران بیش از ۵۰ کشور اجازه می‌دهد اقامت خود را در این کشور تا ۴۵ روز بین اکتبر و مارس تمدید کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب و از بهبود اقتصادی حمایت کنند.

صنعت گردشگری قبل از همه‌گیری حدود ۱۲ درصد به تولید ناخالص داخلی تایلند کمک می‌کرد. طبق گزارش بانک مرکزی این کشور تقریبا ۴۰ میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۹ از تایلند بازدید کردند که این تعداد بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

413866