قیمت نفت در معاملات کاهشی شد

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۰ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۹۲ دلار و۵۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا شب گذشته با پنج دلار و ۳۷ سنت کاهش، بسته شده بود.

تصویر قیمت نفت در معاملات کاهشی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر که روز چهارشنبه منقضی می‌شود، با ۷۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۰ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه پنج دلار و۷۸ سنت کاهش پیدا کرده بود. بهای قرارداد نوامبر نفت برنت با ۹۶ سنت معادل یک درصد، به ۹۸ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

افت اندک ارزش دلار آمریکا هم با ارزان کردن نفت برای خریداران غیرآمریکایی، از قیمت‌ها در بازار نفت پشتیبانی کرد.

قیمتهای نفت از زمان آغاز جنگ در اوکراین در شش ماه پیش، نوسان شدیدی پیدا کرده‌اند. ویویک دهار، تحلیلگر کالاهای بانک کامن ولث اظهار کرد: با نقدینگی بسیار اندکی که وجود دارد، بازار با نوسانات قیمت شدیدی روبروست.

عامل دیگری که از افزایش قیمت‌ها پشتیبانی کرد، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ اوت، حدود ۳.۴ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و سوخت جت، حدود ۱.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد. برداشت از ذخایر بنزین حدود سه برابر ۱.۲ میلیون بشکه ای بود که هشت تحلیلگر در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

با این حال گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا حدود ۵۹۳ هزار بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر را حدود ۱.۵ میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

رشد قیمتها تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وضع قرنطینه کرونا در بعضی از شهرهای بزرگ چین از شنزن تا دالیان، محدود شد. تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: بدتر شدن موجهای شیوع کووید ۱۹ در چین، بر فضای بازار تاثیر گذاشت.

در بخش عرضه، ناآرامی در عراق، بر صادرات نفت این کشور تاثیری نداشت. نفت روز گذشته پس از این که شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد ناآرامی‌ها بر صادرات نفت تاثیر نگذاشته است و اگر لازم باشد نفت بیشتری به اروپا ارسال می‌کند، ریزش کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل اصلی که در حال حاضر از قیمتهای نفت پشتیبانی می‌کند، صحبت درباره احتمال کاهش تولید اوپک پلاس برای متوازن کردن بازار است. نشست بعدی وزیران اوپک پلاس پنجم سپتامبر برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

413803