چرا وزارت ورزش اقدامی در خصوص وضعیت ژیمناستیک نمی‌کند؟

تیم‌های ملی آکروژیم و ایروبیک ژیمناستیک شانس حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دلیل عدم کفایت و مدیریت مسئولان مربوطه از دست دادند.
تصویر چرا وزارت ورزش اقدامی در خصوص وضعیت ژیمناستیک نمی‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مسابقات قهرمانی آسیا ایروبیک ژیمناستیک و آکروژیم ژیمناستیک در روزهای آتی برگزار می‌شود. نمایندگان ایران در حالی که با آمادگی کامل قصد حضور در این مسابقات را دارند اما هنوز شرایط حضور آنها در این مسابقات فراهم نشده است. مسابقات ایروبیک ژیمناستیک آسیا ۱۰ شهریور آغاز می‌شود و عملا تیم ایران دیگر نمی‌تواند در این مسابقات حاضر شود. مسابقات آکروژیم آسیا نیز اوایل مهر انجام می‌شود و هنوز ثبت‌نام‌ نمایندگان ایران انجام نشده است.

گفته می‌شود علت اینکه نمایندگان ایران به این دو رویداد اعزام نخواهند شد، ثبت نام نشدن ورزشکاران در سایت فدراسیون جهانی است. فدراسیون ژیمناستیک ایران باید از طریق ایمیل اسامی و اطلاعات ورزشکاران را برای فدراسیون جهانی ارسال کند اما ایمیل فدراسیون هنوز در اختیار رییس سابق این فدراسیون است.

دوره ریاست اینچه‌درگاهی ۱۹ تیر ۱۴۰۰ به پایان رسید. او حتی چند ماه بعد از پایان دوره ریاستش نیز صندلی خود را رها نکرد. وزارت ورزش ۶ ماه بعد از دوره ریاست اینچه‌درگاهی حمید احمدی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد. البته همچنان دبیر سابق فدراسیون در کنار احمدی حضور داشت تا هیچ چیز از چشمان رییس سابق دور نماند. با پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی احمدی وزارت ورزش مرزوقی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد.

حال با وجودی که بیش از یک‌سال از دوره ریاست اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک گذشته، مشخص نیست که چرا هنوز ایمیل فدراسیون در اختیار این فرد است و او تمایل دارد هم‌چنان در این فدراسیون قدرت‌نمایی کند.

پرسش این است که چرا وزارت ورزش هیچ اقدامی برای کوتاه کردن دست این افراد که از فدراسیون خارج شده‌اند، نمی‌کند و در مقابل این اتفاقات سکوت کرده است؟

پیس از این وزارت ورزش اعلام کرد که ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون از دوم مهر آغاز شود اما بعد از دو روز و به دلیل آنچه که بررسی مجدد اساسنامه فدراسیون عنوان شد فرآیند ثبت نام متوقف شد.

اکنون به نظر می‌رسد که دیگر وزارت ورزش و جوانان و در راس آن وزیر باید تصمیمات جدی برای این فدراسیون بگیرد تا بیشتر از این به ورزشکاران این رشته لطمه وارد نشود و این سردرگمی مدیریتی نیز پایان یابد.

منبع: ایسنا

413280