در آستانه افتتاح خط ریلی مشهد-کربلا

ارادت موسیقایی به امام رضا(ع)

علی رمضانی سرپرست گروه تواشیح الزهرا(س) در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه آیینی از تولید یک نماهنگ به مناسبت افتتاح خط ریلی مشهد مقدس به کربلای معلی خبر داد.
تصویر ارادت موسیقایی به امام رضا(ع)

به گزارش سایت خبری پرسون، علی رمضانی خواننده و از فعالان موسیقی آئینی کشور که طی سال‌های اخیر سرپرستی گروه تواشیح الزهرا (س) را نیز به عهده دارد، در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه آئینی توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته بود، همزمان با افتتاح خط ریلی قطار مشهد مقدس به کربلای معلی، نماهنگی را به‌نام «السلطان ابالحسن (ع)» تولید کردیم که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: در این نماهنگ که با شعر سید کمال هاشم‌زاده و حضور جمعی از بهترین نوازندگان کشور تولید شده، تلاش کردیم تا فضای متفاوت‌تری از آثار قبلی گروه را به مخاطبان ارائه دهیم. در همین راستا فرزند پنج ساله من بخشی از خوانندگی کار را به عهده گرفت که گرچه هماهنگی‌اش با فضای موسیقایی مورد نظرمان سخت بود، اما خوشبختانه به دلیل حس و حالی که این قطعه داشت، توانست برای ما تجربه‌ای متفاوت شود که امیدوارم شنوندگان نیز از این اثر راضی باشند.

این خواننده بیان کرد: این اثر دربرگیرنده ویژگی‌های جالب توجهی برای ما بود. تصویربرداری نماهنگ آن هم بسیار سخت بود. چرا که محدودیت‌های تصویربرداری در حرم امام رضا (ع)، شرایط ویژه‌ای را برای ما رقم زد که فکر می‌کنم کمتر گروهی تا به امروز آن را تجربه کرده باشد. کما اینکه ما برای تولید اثر موسیقایی بیش از ۱۰ روز وقت صرف کردیم که بتوانیم شرایط با کیفیت‌تری برای ساخت و تولید آن داشته باشیم.

سرپرست گروه موسیقی آئینی الزهرا (س) در معرفی عوامل این اثر موسیقایی گفت: عدنان رمضانی خواننده خردسال، جواد تلطفی شاعر بخش آذری، مسعود مفیدی تنظیم، پیام طونی نوازنده ویولن و ویولن آلتو، عرفان یاملایی میکس و مسترینگ، جاوید حاجعلی تصویر، امیرحسین عسگری تدوین، حامد ریحانی مشاور کارگردانی از جمله افرادی هستند که به‌عنوان گروه اجرایی در این نماهنگ حضور داشتند.

این خواننده درباره فعالیت‌های دیگر خود در عرصه موسیقی هم گفت: یکی دیگری از کارهایی که طی هفته‌های گذشته تولید آن را آغاز کردیم اثری به نام «مسافران بهشت» است که بر اساس برنامه‌ریزی همزمان با اربعین حسینی رونمایی می‌شود. در این نماهنگ هم تلاش شده تا با زبان موسیقی ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) اعلام کنیم که جزئیات آن به‌زودی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

412956