میزان خسارت سیلاب‌های اخیر در کشور اعلام شد

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه سیلاب ناشی از پدیده مونسون ۲۴ استان در کشور را درگیر کرد،گفت: طبق برآورده‌های اولیه خسارت ناشی از سیلاب اخیر در کشور بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

تصویر میزان خسارت سیلاب‌های اخیر در کشور اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسن نامی، پس از بازدید از مناطق سیل زده گزنک شهرستان آمل در نشستی که در فرمانداری آمل برگزار شد، افزود: سیلاب‌های ناشی از پدیده مونسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشور شامل ۱۳۳ شهرستان و یک هزار و ۳۴۴ روستا را در بر گرفت.

وی با بیان اینکه بر اثر سیلاب اخیر، تعداد زیادی از روستاها به طور کامل از بین رفت، گفت:در اثر سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۵۱ خانه روستایی به طور کامل تخریب و ساکنان بیش از ۶۰ روستا در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شدند.
رییس سازمان مدیریت بحران بیان کرد:علاوه بر حجم بالای خسارت در روستاهای کشور، یک هزارو ۱۴۱ خانه شهری نیز تخریب شدند و بیش از هفت هزار خانه نیاز به بازسازی دارند.
نامی افزود: با توجه به اینکه خسارت قابل توجهی به اراضی و باغات کشاورزی، شالیزارها، مزارع پرورش ماهی، فعالیت‌های زنبورداری و زیرساخت‌هایی نظیر راه و ابنیه زیربنایی مثل آب، برق و گاز وارد شده است، باید خسارت ها به صورت دقیق ارزیابی و کارشناسی شود.
وی با بیان اینکه برآورد ما از میزان خسارت ۴۴ هزار میلیارد تومان می باشد، اظهارکرد: تاکنون طبق برآوردهای اولیه مبلغ یک هزار میلیارد تومان اعتبار بین استان ها برای جبران خسارت سیل تقسیم شده است که به استان مازندران ۹۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه اولیه تعلق گرفت.

412809