کشف ۵۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۵ هزار لیتر سوخت قاچاق و انواع لوازم یدکی قاچاق خودرو در دو عملیات این پلیس خبر داد.
تصویر کشف ۵۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ هدایت بهرامی در گفت‌وگویی، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک کارگاه تغلیظ غیر مجاز سوخت در محدوده قیصرآباد شهرری شدند.تحقیقات اولیه نشان از این داشت که متصدی این کارگاه اقدام به انتقال غیرمجاز سوخت به این محل و دپوی آن در تانکرهای بزرگ کرده و با استفاده از دستگاه های تغلیط فرآورده‌های نفتی غیر مجاز تولید کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی‌های قضائی برای انجام عملیات انجام شد، گفـت: در نهایت تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به محل اعزام شده و در بازرسی از محل ۵۵ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه مالک کارگاه نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ همچنین از کشف بیش از ۱۰ هزار عدد لوازم یدکی و مصرفی و بیش از دو هزار لیتر روغن موتور و گریس خودرو در عملیاتی دیگر خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در محدوده شهر سنگ شدند. در جریان بازرسی‌های اولیه مشاهده شد که مقادیری روغن موتور، لاستیک، گریس و ... در محل موجود است و تمامی کالاها نیز قاچاق و فاقد اسناد مثبته گمرکی هستند که در سامانه جامع تجارت ثبت نشده‌اند.

وی ادامه داد:‌ کالاهای کشف شده شامل شامل ۲۳۳۹ لیتر روغن موتور ، ۱۵۹۶ عدد چسب ، ۴۰۸ لیتر گریس ، ۳۰۰ عدد شیشه شوی خودرو ، ۸۹۵۰ حلقه لاستیک انواع خودرو بوده که پرونده‌ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد. کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

412754