غرب استان تهران چند معتاد متجاهر دارد؟

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی ویژه غرب استان تهران علت عدم کاهش آمار معتادان متجاهر نبود ظرفیت برای نگهداری آن‌هاست.
تصویر غرب استان تهران چند معتاد متجاهر دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ حسین زلف‌خانی درباره آسیب‌شناسی معتادان متجاهر از حیث شناسایی تا ساماندهی آن‌ها گفت: جمع‌آوری و درمان معتادان مسئولیت پلیس نیست اما به دلیل توقع مردم پلیس نیز در این زمینه حداکثر تلاش و ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا شهر را از وجود معتادان متجاهر خالی کند. خوب است مردم بدانند که در کنترل، عرضه و مبارزه با مواد مخدر حداقل ۱۷ دستگاه وظیفه دارند ولی همه نگاه‌ها به پلیس معطوف است. علت اینکه جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر موفق نیست کم بودن ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر است.

زلف‌خانی اظهار کرد: بر اساس برآوردها در شش شهرستان غرب استان تهران هشت‌ هزار معتاد متجاهر وجود دارد. تا پارسال هیچ ظرفیت نگهداری برای آن‌ها وجود نداشت اما با پیگیری‌های انجام شده و تاکید رئیس جمهور بر ایجاد مراکز نگهداری، در غرب تهران ظرفیتی به اندازه دوهزار و ۵۰۰ نفر احداث شده است. البته این ظرفیت کفاف این تعداد معتاد متجاهر را نمی‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی ویژه غرب استان تهران که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: از دی ماه پارسال تلاش ویژه‌ای برای جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفته است. بر اساس آمار تماس‌های سامانه ۱۱۰ در یک سال گذشته درخواست‌های مردمی در حوزه مواد مخدر ۳۳ درصد کاهش داشته است. همچنین باید بگویم که جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۲۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم کاهش آمار معتادان متجاهر استفاده متادون درمانی است، گفت: درمان با متادون خود نوعی اعتیاد است اما خانواده‌ها اصرار دارند که درمان معتاد با متادون انجام شود.

زلف‌خانی در ادامه با اشاره به شرایط مناسب کشور ایران در حوزه اعتیاد و مواد مخدر نسبت به وضعیت و میانگین جهانی گفت: وضعیت ایران نسبت به میانگین جهانی سه دهم درصد بهتر است. هزینه‌های درمان اعتیاد در کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار اندک است.

412751