رضایت لاپید از حمله هوایی آمریکا به خاک سوریه

منابع خبری بامداد پنجشنبه از حملات هوایی نظامیان آمریکایی به مواضعی در خاک سوریه خبر دادند.

تصویر رضایت لاپید از حمله هوایی آمریکا به خاک سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه‌های عربی گزارش دادند که ائتلاف متجاوز آمریکایی حملات گسترده‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه انجام دادند و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز به مقابله با این حملات پرداخت.

به دنبال این رویداد، «یائیرلاپید» نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» از این حمله استقبال کرد. لاپید پس از حملات هوایی آمریکا به سوریه در شبانه دولت آمریکا را تحسین کرد.
لاپید به فاکس نیوز گفت: «ما از حملات آمریکا در سوریه استقبال می‌کنیم. حملات شب گذشته آمریکا گام مهمی در مبارزه با تروریسم است.»
فرماندهی مرکزی ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات نشان دهنده عزم ما برای دفاع از نیروها و تجهیزات آمریکاست.
لاپید در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت، در حال حاضر توافق بدی روی میز است. این توافق سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به ایران می‌دهد.
شامگاه چهارشنبه بود که دو پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفتند. این عملیات‌ها در پاسخ به حملات تجاوزکارانه شب گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد که به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه، به بهانه حملات متعدد به پایگاه‌های این کشور، حمله کرده است.
آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.
آمریکا علاوه بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.
منبع: فارس

412691