وزیر دفاع چین:

موضوع تایوان موضوع داخلی چین است

رئیس دفاع چین در نشست سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد: تایوان، تایوان چین است و موضوع تایوان موضوع داخلی چین است.
تصویر موضوع تایوان موضوع داخلی چین است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر دفاع چین خطاب به همتایان خود از سازمان همکاری شانگهای در تاشکند ازبکستان گفت که چین با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه جاری، «به شدت مخالف، شدیدا محکوم و قاطعانه با آن مقابله کرد».

در بیانیه وزارت دفاع چین به نقل از وی آمده است: "موضع چین به طور گسترده توسط بیش از ۱۷۰ کشور و سازمان بین‌المللی در جهان درک و حمایت شده است که چین از آن قدردانی می‌کند."

او گفت ابتکار امنیتی جهانی پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور شی جینپینگ "راه حلی درست برای رسیدگی به چالش‌های امنیتی بین‌المللی ارائه می‌دهد.

وی گفت: چین مایل است با سایر کشورها به طور مشترک از عدالت بین‌المللی، صلح و آرامش جهانی محافظت کند.

تمجید وزیر دفاع چین از سازمان همکاری شانگهای

وزیر دفاع چین با تمجید از سازمان همکاری شانگهای گفت: این سازمان به الگویی از همزیستی هماهنگ و همکاری برد-برد میان کشورهایی با تمدن‌ها و نظام‌های مختلف تبدیل شده و مسیر موفقیت آمیزی را برای نوع جدیدی از سازمان‌های منطقه‌ای آغاز کرده است. ادارات دفاعی و نظامیان کشورهای عضو باید مفهوم جامعه امنیتی را ایجاد کنند، پایه محکمی برای همکاری ایجاد کنند، سیستم عملیاتی را بهبود بخشند، مفهوم همکاری را غنی کنند، همکاری دفاعی و امنیتی سازمان همکاری شانگهای را به طور مستمر پیش ببرند و با یکدیگر همکاری کنند. برای حفظ امنیت مشترک و امنیت جهانی، یک سد محکم ایجاد کنید.»

منبع: ایسنا

412685