زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی در حمله به دو پایگاه آنها در سوریه

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه از زخمی شدن چند نظامی این کشور در پی حمله راکتی به دو پایگاه آنها در شرق سوریه خبر دادند.

تصویر زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی در حمله به دو پایگاه آنها در سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد: «تعداد نامعلومی از نظامیان آمریکایی در دو حمله راکتی جداگانه به تأسیسات محل استقرار نیروهای آمریکا در سوریه، زخمی شدند».

این مقام، که نام یا سمتش فاش نشد، گفت این جراحات سطحی و غیرمرگبار بوده و هنوز پیگیر گزارش تعداد دقیق مجروحان در عملیات‌های چهارشنبه شب علیه پایگاه‌های خود هستند.

شامگاه چهارشنبه بود که دو پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه، چند بار در فواصل زمانی مختلف هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

این عملیات‌ها در پاسخ به حملات تجاوزکارانه شب گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد که به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه، به بهانه حملات متعدد به پایگاه‌های این کشور، حمله کرده است.

ساعتی بعد، سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» طی بیانیه‌ای تایید کرد که سه نظامی آمریکایی در این عملیات‌ها زخمی شدند که البته آسیب‌های آنها سطحی بود.

سنتکام همچنین گفت: «نیروهای ما به حملات موشکی که از دو منطقه در سوریه انجام شد، پاسخ دادند و ۳ خودرو و تجهیزات را منهدم کردند. ارزیابی اولیه ما این است که ۲ یا ۳ شبه‌نظامی کشته شده باشند».

پیش از این، یک مقام آمریکایی به شبکه «فاکس‌نیوز» گفته بود بالگردهای آپاچی ارتش این کشور به دو منطقه در شرق سوریه حمله کردند و مدعی شد از آنجا عملیات موشکی علیه پایگاه‌های این کشور در سوریه انجام شده است.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

آمریکا علاوه بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

منبع: فارس

412614