رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش فردا آغاز می‌شود

حبیب‌الله سیاری در تشریح اهداف رزمایش مشترک پهپادی ارتش گفت: پهپادهای جدیدی که توسط کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور تولید شده است در این رزمایش مورد آزمایش قرار می گیرد.

تصویر رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش فردا آغاز می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دقت و قدرت تسلیحات، میزان مداومت پروازی، قابلیت‌های سامانه‌های هدایت و کنترل و توانمندی‌های رزمی پهپادها از جمله مواردی است که در این رزمایش ارزیابی می شود.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، انتقال تجربه به نیروهای جوان، تمرین آموخته ها و افزایش آمادگی‌های رزمی برای مقابله با تهدیدها را از دیگر اهداف و ویژگی‌های رزمایش عنوان کرد و گفت: برای اولین بار رزمایش مشترک پهپادی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور اجرا می‌شود.رزمایشی که در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور برگزارمی‌شود.

امیر دریادار سیاری، تعداد پهپادهای شرکت کننده در این رزمایش را بیش از ۱۵۰ فروند عنوان و خاطرنشان کرد: این تنها قسمتی از توان پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با ماموریت‌های مختلف شناسایی، مراقبت و رزمی در حال اجرای عملیات هستند.

وی گفت: از دیگر ویژگی‌های رزمایش جلوه های اقتدار حضور و واگذاری مسئولیت به قشر جوان خلاقی است که با انگیزه، عشق و علاقه در ساخت انواع پهپاد و ملزومات ارتباطی و انواع تسلیحات آن همت گمارده و همواره در این رزمایش‌ها در صحنه مدیریت و فرماندهی در میدان خوش درخشیده‌اند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی پیرامون علت برگزاری این رزمایش در مقطع زمانی کنونی، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش‌های متعدد در برنامه‌های آموزشی و سالیانه خود پیش‌بینی کرده است و ما همواره از ابتدای سال رزمایش‌هایی را در رده‌های مختلف انجام داده‌ایم.

امیردریادار سیاری تاکید کرد: تمرینات و رزمایش‌های ارتش در تقویم سالیانه پیش‌بینی شده است و این تمرینات برابر روش و با هدف آموزش و تبادل تجربه و نهایتا ارتقاء آمادگی و توان بازدارندگی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ما در ساخت انواع تجهیزات و مهمات شامل پهپاد و تسلیحات که توسط پهپادها استفاده می‌شود، حرف برای گفتن داریم و از کشورهای موفق در حوزه طراحی و ساخت پهپاد هستیم. تحولات جدید نشان می‌دهد که نیاز به فناوری‌های نو در عرصه دفاع مانند حوزه موشکی، سایبری و پهپادی وجود دارد که بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها با قدرت ورود بسیار موفقی داشته و توان خود را متناسب با تهدیدات ارتقاء داده است.

منبع: ایرنا

412324