ثبت‌نام ۲۹ هزار لرستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین

دبیر ستاد اربعین لرستان با اشاره به ثبت‌نام ۲۹ هزار لرستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سامانه «سماح»، از استقرار ۷۸ موکب در کشور عراق و همچنین در این استان خبر داد.
تصویر ثبت‌نام ۲۹ هزار لرستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید کشکولی امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه اظهار داشت: خوشبختانه با کمرنگ شدن شیوع بیماری کرونا و بعد از دو سال، شاهد برگزاری همایش جهانی اربعین هستیم.

وی با بیان اینکه با ابلاغیه ستاد مرکزی اربعین، ستاد اربعین حسینی (ع) به ریاست استاندار لرستان تشکیل شده و تمهیداتی را برای سفر معنوی و امن برای زائران اربعین اندیشیده شده است عنوان کرد: در این راستا ۷۸ موکب پروانه فعالیت را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد اربعین لرستان بیان داشت: از این تعداد، ۴۳ موکب در کشور عراق، شهر نجف و بین مسیر نجف تا کربلا و همچنین سامرا مستقر هستند.

کشکولی با اشاره به اینکه در استان نیز ۳۴ موکب برپا خواهد شد عنوان کرد: همچنین یک موکب مرکزی نیز در مرز مهران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه انجام شده، بخشی از اقلام مورد نیاز موکب ها به کشور عراق منتقل شده است.

دبیر ستاد اربعین لرستان با بیان اینکه تا کنون ۲۹ هزار نفر از مردم استان برای حضور در راهپیمایی اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند افزود: شرط ثبت نام نیز تزریق دو دُز واکسن است.

کشکولی با بیان اینکه ویزا حذف شده و بدون ویزا تردد انجام می‌شود تصریح کرد: برای خروج از کشور داشتن گذرنامه مورد تاکید است.

412100

مطالب مرتبط