فولادسازی ذوب آهن اصفهان برای افزایش ظرفیت آماده می شود

نشست پروژه تعویض بالک های بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان، با حضور مهرداد تولائیان معاون بهره برداری شرکت، معاونت های خرید و برنامه ریزی و توسعه و مدیران مرتبط با این پروژه، دوشنبه سی و یکم مردادماه در سالن جلسات معاونت بهره برداری برگزار شد.
تصویر فولادسازی ذوب آهن اصفهان برای افزایش ظرفیت آماده می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد تولائیان در این نشست گفت: پروژه تعویض بالک های بخش فولادسازی ذوب آهن برای اولین بار در کشور و با تکیه بر دانش و توانمندی کارکنان بخش های مختلف کارخانه در دستور اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور هشت بخش دارد و نشست امروز مربوط به بخش شماره یک است و تجربیات حاصل از آن در مراحل بعدی نقش بسزایی دارد، افزود: پروژه تعویض بالک های بخش فولادسازی که از شنبه پنجم شهریورماه آغاز می شود، به صورت مستقیم بر خط تولید تاثیر گذار است و به دلیل گسترگی و احجام آن ممکن است نکات غیرقابل پیش بینی داشته باشد و لذا از همکاران بخش های مختلف کارخانه درخواست دارم تا انتهای این پروژه با معاونت بهره برداری همکاری لازم را داشته باشند تا این فرایند بدون حادثه و با کیفیت کامل به پایان برسد.

سیاوش خواجوی مدیربخش فولادسازی ذوب آهن نیز در ادامه گفت: با تغییر در ظرفیت کنورتورها و احداث ایستگاه های جدید ریخته گری در بخش فولادسازی، ظرفیت تولید کارخانه افزایش پیدا کرد که این موضوع بارگذاری و تردد بار بیشتر بر روی بالک ها و سازه های بخش را در پی داشت و به مرور زمان اشکالاتی ایجاد شد و لذا تعویض بالک ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه تعویض بخش های مختلفی از کارخانه را تحت تاثیر قرار می دهد، خاطر نشان کرد: طبق گراف زمان بندی ۲۶ روزه در نظر است این پروژه با همکاری شرکت توسعه و عمران لنجان به عنوان پیمانکار انجام شود.

مدیر بخش فولادسازی شرکت اظهار داشت: در فاز اول این پروژه تعویض بالک ها مقرر است، بالک های سمت راست در قسمت شمال کارگاه و به طول ۴۸ متر تا ابتدای ایستگاه ریخته گری شماره شش تعویض می شوند.

محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات نت مکانیک شرکت نیز اضافه کرد: قدیمی ترین بالک های زیر جرثقیل های مذاب بر بخش فولادسازی در ۱۴ دهانه با طول های ۱۲ و ۲۴ متری در سال ۱۹۶۹ نصب شده اند که بعد از ۵۳ سال کار متوالی قرار است توسط پرسنل مدیریت مهندسی نت و پیمانکار عملیات نگهداری و تعمیرات بخش‌های تولیدی( شرکت توسعه صنعت لنجان) تعویض می شوند و با توجه به بیش از نیم قرن کار مستمر جرثقیل های مذاب بر و از طرف دیگر اجرای پروژه فوق در زمان تولید بخش فولادسازی و نیز صعوبت عملیات مونتاژ در ارتفاع ۳۵ متری، یکی از پروژه های کم نظیر و بی سابقه در سطح کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: این پروژه طی هشت فاز اجرا می شود که به امید خدا اولین فاز آن در تاریخ ۵ شهریور ماه، مشتمل بر تعویض ۷ عدد بالک با طول های ۱۲ متر ۲۴ متر در سمت شمال سالن ریخته گری مداوم و در دو محور ۱۹و ۲۴ بطور همزمان و در مدت زمان ۲۶ شبانه روز انجام خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات نت مکانیک شرکت خاطر نشان کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری کار مطالعه نقشه ها و تجهیز کارگاه و عملیات مقدماتی جهت ساخت و نصب سازه های تقویتی مورد نیاز شروع گردیده است و فاز بعدی یعنی عملیات دمونتاژ بالکهای قدیم،هفته آینده و با استقرار دو جرثقیل ۱۲۰ تنی استیجاری شروع می شود.

شایان ذکر است در این نشست هماهنگی، مدیران و مسئولین بخش های مختلف در خصوص کم و کیف اجرای این پروژه تعمیراتی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

412090