دو فدراسیون جدید در وزارت ورزش تشکیل می‌شود

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از پیشنهاد تشکیل دو فدراسیون جدید در این وزارتخانه خبر داد.
تصویر دو فدراسیون جدید در وزارت ورزش تشکیل می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سینا کلهر با اشاره به اینکه پیشنهاد تبدیل ۲ انجمن "مینی‌فوتبال" و "بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک" به ۲ فدراسیون ارائه شده است، اظهار کرد: این ۲ پیشنهاد به شورای صدور و لغو مجوزهای فدراسیون‌ها و سبک‌های ورزشی ارائه شده و شورای مربوطه در حال بررسی آن است.

وی ادامه داد: پس از بررسی صورت گرفته در صورت موافقت، ‌ مستند به جزء ۱۱ بند الف ماده۴ قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان و مطابق با آیین نامه اجرایی این بند با تایید شورای صدور و لغو مجوزهای فدراسیون‌ها و سبک‌های ورزشی و تایید نهایی وزیر ورزش و جوانان، ۲ فدراسیون مینی‌فوتبال و بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک تشکیل می‌شود.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال پیگیری مسائل مربوط به تشکیل این ۲ فدراسیون هستیم، گفت: شورا پس از بررسی، نتیجه را اعلام می‌کند و در صورت احراز شرایط در آیین‌نامه، فعالیت‌های مربوط به تشکیل فدراسیون‌های مینی‌فوتبال و بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک، پیش می‌رود.

کلهر با تاکید بر اینکه مسیر کارشناسی در درون وزارتخانه به منظور تشکیل فدراسیون‌های جدید طی شده است و فعالیت‌ها بر اساس قانون و مطابق مصوبات پیش می‌رود، ‌ عنوان کرد: شاخص‌های آماری حاکی از وضعیت نامناسب تحرک بدنی بعد از بیماری کرونا است که به شکل خطرناکی در جامعه سرایت کرده است و به همین منظور نیازمند یک تحول اساسی و افزایش مشارکت مردم به منظور بهبود وضعیت فعالیت بدنی هستیم.

گفتنی است روز گذشته با هدف افزایش تحرک بدنی و تندرستی افراد جامعه و جبران کم تحرکی شدید ناشی از بیماری کرونا و همچنین افزایش بهره‌وری و چابک شدن فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون آمادگی جسمانی تشکیل شد.

منبع: ایسنا

411997