​یک ایرانی برگزیده‌ جایزه‌ «آرت روولوشن»

مانی مهرزاد به تازگی با ارائه مجموعه‌ای با عنوان «۲۰۲۰» به رویداد بین‌المللی «آرت روولوشن» برگزیده‌ هیأت‌داوران شده است.

تصویر ​یک ایرانی برگزیده‌ جایزه‌ «آرت روولوشن»

به گزارش سایت خبری پرسون، مانی مهرزاد، هنرمند ایرانی، با مجموعه‌ای با عنوان «۲۰۲۰»، در رویداد بین‌المللی «آرت روولوشن» در شهر تایپه حضور داشت که در نهایت موفق شد برگزیده‌ هیأت‌داوران این رویداد هنری شود.

«آرت روولوشن تایپه ۲۰۲۲» یک رقابت هنری بین المللی آسیایی است که توسط موسسه بین‌المللی هنر معاصر تایوان (TICAA) و با همکاری آرت روولوشن تایپه (A. R. T) سازماندهی شده است.

تعداد ۴۲۸۵ اثر هنری از ۷۶ کشور دنیا در این مسابقه جهانی که به IAGPC2022 مشهور است، داوطلب حضور در این دوره بودند که از بین آن‌ها ۳۲۸ اثر برگزیده و جهت نمایش و شرکت در این رقابت انتخاب شدند. برخی از هنرمندان منتخب در سال ۲۰۲۲، شهرت جهانی دارند و آثارشان در مجموعه‌ موزه‌های مشهور جهان نگهداری می‌شود و جوایز ارزنده‌ای کسب کرده‌اند. در میان این هنرمندان می‌توان به مصطفی یوجه از کشور ترکیه اشاره کرد که در چندین نمایشگاه بین‌المللی از جمله نمایشگاه انفرادی در موزه لوور در سال ۲۰۱۶ شرکت داشته است. هم‌چنین آدریان لیز از کشور رومانی، جایزه نفر اول بینال فلورانس را در سال ۲۰۲۱ نصیب خود کرده است. آثار هنرمند ایتالیایی، گابریل لوچانی، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در نمایشگاه آنتیکو پرزنته آکادمیکا دیزگنا در موزه واتیکان به نمایش گذاشته شده بود.

لی‌سان جو، مدیر هنری این رویداد، هدف از برگزاری آرت روولوشن را انتخاب شاهکارهای هنری از بهترین هنرمندان جهان جهت حضور در بازار هنری آسیا عنوان کرده است.

مانی مهرزاد، متولد سال ۱۳۶۰ است و تاکنون در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و خارج از ایران حضور داشته و همچنین در رویدادهای مختلفی در سطح بین‌المللی شرکت کرده است.

411542